Hej på er! Svart silikon på grått kakel?? Det blev markant och fult (bild 1 på golvet), byggaren säger vi kan lämna resten utan någon silikon alls (bild 2 på vägg, innerhörn). Utrymmet är litet, en gästtoalett.
Hjälp tas tacksamt emot! Vad är rätt och fint?
Själv tycker jag det ska vara mörkgrå silikon som plattornas färg och lagt i varje hörn.
Ber jag om för mycket? Är så osäker gentemot proffs. Hjälp, tack!
Mvh Grått kakelgolv med svart silikon i hörnet nära vit sanitetsporslin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gråa kakelplattor på golv med svart silikon i fogarna som kritiserats för att se markant och fult ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Silikonet bör ju ha samma färg som fogen, instämmer att det svarta ser riktigt fult ut :/
 
  • Gilla
65starss
  • Laddar…
T
Som sagt, silikonen ska ha samma kulör som hårdfogen, lustigt att dom har lagt en svart silikonfog:surprised:
 
  • Gilla
65starss
  • Laddar…
Mörkgrå kakel, mörkgråa fogar och så mörkgrå silikon till, YES, nu snackar vi!
Tack vare lååång nattlig googling+ den här fantastiska sidan+ era kommentarer så är silikonen nu bytt. Jag stod på mig och resultatet blev strålande.
Bilden 24 timmar senare, är talande.
Tack ska ni ha! Närbild av ett nyligen renoverat badrum med mörkgrå kakel och matchande fogar samt ny silikon vid badkaret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyligen bytt mörkgrå silikon mellan mörkgrå kakelplattor och en vit kant, visar ren och jämn fogning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
tank77 och 2 till
  • Laddar…
Rickard.
Svart silikon "passar" bara till blank plåt och man bör bara använda den inomhus om det verkligen inte finns något annat val, den är aldrig snygg.
 
  • Gilla
65starss
  • Laddar…
Snyggt kakel och klinker. Du vill inte ta en helhetsbild av badrummet? Kanske blir inspirerad :D
 
  • Gilla
65starss
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
Svart silikon "passar" bara till blank plåt och man bör bara använda den inomhus om det verkligen inte finns något annat val, den är aldrig snygg.
Nej, och det var det inte hos mig heller..
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
U Utdelning skrev:
Snyggt kakel och klinker. Du vill inte ta en helhetsbild av badrummet? Kanske blir inspirerad :D
Det blev fint, ja, jag är rätt nöjd. Det är en liten gästtoalett, inget badrum. Alltid kan det inspirera någon :) Du kan få Ej helt färdig liten gästtoalett med mörka marmorkakel och guldinredningsdetaljer, saknar takbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverad gästtoalett med mörk marmorinredning, vit toalettstol och guldiga detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gästtoalett med svart marmorvägg, handfat och spegel med spotlights, vit katt framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
bild, absolut, men det är inte klart än. Takbelysning ska upp i dagarna (det känns lite mörkt i nuläget).
 
  • Gilla
Utdelning
  • Laddar…
65starss 65starss skrev:
Det blev fint, ja, jag är rätt nöjd. Det är en liten gästtoalett, inget badrum. Alltid kan det inspirera någon :) Du kan få[bild] [bild] [bild] bild, absolut, men det är inte klart än. Takbelysning ska upp i dagarna (det känns lite mörkt i nuläget).
Tack, Riktigt fint!
 
  • Gilla
65starss
  • Laddar…
U Utdelning skrev:
Tack, Riktigt fint!
Risken finns att lilla gästtoan blir finast i hela lägenheten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.