Har sett här på forumet att man kan silikona fast wc-stolen, vilket verkar smart då tätskiktet förblir helt. Alla trådar som jag sett så har underlaget varit klinkers.
Nu undrar jag om det även går bra att fästa den med silikon på en plastmatta?
Ska man ha silikon mellan golv och porslin eller räcker det med silikon på "yttre fogen"?
En del lägger distanser mellan golv och stol för att lättare kunna få bort den. Brukar man ta bort distanserna när silikonet härdat och vad brukar ni lägga emellan? (trä, plast...)
Hälsningar
Pelle
 
Jag har bara silikon under stolen på plastmatta. Den sitter fint efter drygt ett år iaf. =)
Om jag inte minns fel ställde jag stolen på några tändstickor och sen la jag en sträng silikon så att det kom in under några mm samt att det blev en snygg kant runt stolen. Tog inte bort distanserna.

/Kacke
 
T
Sätt bara dit keramikhästen och dra sedan en sträng silikon runtom kanten, vänta 24h och bestig sedan hästen.
 
Det går utmärkt att silikona fast toastolen på plastmatta. Silikon under foten, inte bara utanpå. Du kan använda tändstickor som distanser. Ta bort dem när silikonet börjat bli hårt och fyll igen hålen.
 
T
Det räcker alldeles utomordentligt att "endast" dra silikon utanpå!
 
Har samma lösning i mitt "nya" hus men det verkar som att mattan har släppt från underlaget efter att man ridit på hästen i 30 år - Stolen kränger och mattan hänger med när det "lutas"!
Så bara mattan sitter är det väl inga problem!
 
Krilleman
Har siliconat fast några stolar genom dom senaste åren, de flesta på klinker men en del på plastmatta med och ingen har klagat på infästningen... Funkar fint!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.