Jag har en toalettstol som jag ska silikona fast i klinkergolvet. Då plattsättaren tyckte det var en bra ide att göra golvet ojämnt på diagonalen så får jag leva med att först väga in den med kilar, och sedan fästa den. Men hur lägger jag silikonet? Ska det ligga under sockelkanten (ca 1cm bred), eller räcker det med att det ligger mot golvet och kanten på sockeln? Går det bra med Cascos våtrumssilikon?
 
Lägg lite under och sen drar du runt kanten lite fint.
Går bra med våtrumssilicon.
 
Det är kanske lätt att få silikonet under kanten på de ställena där det glappar mot golvet, men inte där den står på. Det borde alltså räcka med att peta in under där man kommer åt och sedan runt kanten?
 
Vår rörkrökare ställde stolen på ett par tändstickor först.
 
Stort tack, jag förstår precis! Nu ska jag bara vänta ett par månader till innan jag fäster den så jag är helt säker på att den fungerar som den ska :D
 
Golvet ska ju vara lite ojämnt så man har fall i badrummet så det är väl inget konstigt...
Man ska behöva palla upp den så den hamnar i våg...
 
Jag har ordentligt fall också vid toastolen så det blir större glipa nedtill. Jag köpte små plastkilar som jag placerade under så stolen stod vågrätt sedan silikon snyggt över allt. Det blev bra och håller bra fastän fogen blev ganska bred.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.