Hur bör jag gå vidare:

  • Blanda in: Försäkring/yrkesman direkt

  • Detta är helt normalt och inga problem att lägga ny fog själv

Logga in och rösta för att se resultatet.
Hej,
Jag har ett väldigt litet badrum på kanske 1,5 kvm. Stockholmsdusch, toalett- lite mindre än en vanlig och litet handfat. När jag flytta in i denna bostadsrätt för ett år sen såg fogen väldigt hemmagjord ut. Ojämt och gulnad.

Har nu skrapat bort siliconfogen i badrummet till kanske 70 %. Detta har jag säkert hållit på med i säkert 20h för när den är så hemmagjord och bred är den omöjlig att få av i ett stycke.

Har hittat lite oroväckande saker under fogen.
Någon som kan säga om de är normalt eller om jag borde koppla in yrkesmän/försäkring direkt?

Min tanke var att siliconfogar är en sån grej man måste byta ibland utan konstigheter. Hade dock tänkt anlita någon för att lägga ny så de blir väldigt snyggt. Dock svårt att hitta någon som vill göra de känns de som för de är otroligt trångt badrum.

Krävs speciell toalettfog runt toaletten?
Och är gummit vid tröskeln något jag kan ersätta med silicon? Den ser tät ut så kanske låter den vara.

Tacksam för alla svar. Vänligen
 
  • Svartvit rutigt golv i litet badrum med toalett och del av duschhörna, synliga fogar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trångt badrum med vitt kakel, litet handfat, toalett och duschhörna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörnet av ett litet badrum med vita plattor, gulnad ojämn fog och delvis bortskrapad silicon runt en toalett och svarta golvplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn i litet badrum med delvis skrapad gulnad fog mellan vita kakelplattor och svartvit rutigt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på rörig och gulnad fog mellan vita kakelplattor och svartvit schackrutigt golv i litet badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på ett badrumshörn med bortskrapad, ojämn och gulnad fog som visar tecken på mögel och slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En närbild på en hörna av ett badrum där gammal, ojämn och gulnad fog börjat avlägsnas från väggmötet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn av ett badrum med bortskrapad gammal och missfärgad silikonfog vid kakel och golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gulnad och ojämn fogen som delvis skrapats bort vid tröskeln av ett litet badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Längs med golvet ska du lägga klinkerfog istället, inte svårt alls. Helst inte silikon i väggen om det går utan. Runt WC stol är det bra med silikon samt under tröskeln.
 
  • Gilla
Aliceoo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.