Hej!

Har tänkt att skaffa mig ett siemens larm (spc 4320), men har inte förstått vilka tillbehör man kan köpa som är kompatibla.

Jag behöver

* trådlösa rörelsedetektorer
* trådlösa magnetsensorer till dörrar och fönster
* trådlös siren (för ute och inne)
* manöverpanel
* fjärrkontroll för av och pålarmning

Hur vet man vilka som är kompatibla med siemens spc?

Helst skulle jag även vilja kunna integrera det hela med Vera edge också om det är möjligt..

Är det någon som är haj på vad man skall kolla på för att säkerställa att det funkar ihop?

/Oscar
 
Trådlös siren finns inte vad jag vet.
 
Om du väljer trådlösa detektorer är du begränsad till Siemens/Vanderbilt Sintony 60 sortiment. Siren och manöverpanel måste du tråda. För bästa driftsäkerhet rekommenderas att du använder så mycket trådade detektorer som möjligt. Dessa är dessutom betydligt billigare än de trådlösa och kan väljas fritt oberoende av fabrikat.
 
  • Gilla
Rena
  • Laddar…
Det trådlösa sirener med egna sändare/mottagare som kan kopplas in som en extern siren om sirenen absolut måste vara trådlös.
Trådbundet är annars det bästa.
 
Hej!

Trådlösa sirener är inte ett måste antar jag, men att att tråda alla detektorer blir ett för stort jobb, och fult.. bor i ett gammalt hus så det skulle bli utanpåliggande dragning av alla sladdar. Har någon erfarenhet om några specifika modeller ni vet fungerar för rörelse detektorer samt magnetsensorer som ni är nöjda med?

Tack på förhand.
 
RilleRock
Bellemannen skrev:
Hej!

Trådlösa sirener är inte ett måste antar jag, men att att tråda alla detektorer blir ett för stort jobb, och fult.. bor i ett gammalt hus så det skulle bli utanpåliggande dragning av alla sladdar. Har någon erfarenhet om några specifika modeller ni vet fungerar för rörelse detektorer samt magnetsensorer som ni är nöjda med?

Tack på förhand.
Som GOL skrev så är det Sintony 60 systemet som är kompatibelt.
https://se.spiap.com/products/intrusion/radio/detecteurs_mouvements_radio_irp.html
https://se.spiap.com/products/intrusion/radio/accessoires.html

Utesirenen är Inte kombatibel till SPC dock.
 
Bellemannen skrev:
Hej!

Har tänkt att skaffa mig ett siemens larm (spc 4320), men har inte förstått vilka tillbehör man kan köpa som är kompatibla.

Jag behöver

* trådlösa rörelsedetektorer
* trådlösa magnetsensorer till dörrar och fönster
* trådlös siren (för ute och inne)
* manöverpanel
* fjärrkontroll för av och pålarmning

Hur vet man vilka som är kompatibla med siemens spc?

Helst skulle jag även vilja kunna integrera det hela med Vera edge också om det är möjligt..

Är det någon som är haj på vad man skall kolla på för att säkerställa att det funkar ihop?

/Oscar
Bara undrar...varför köra trådlöst på ett larm som är hybrid och klara trådat? Trådlösa larm finns en uppsjö av.
 
Hej!

Egentligen ingen annan anledning än att folk verkar vara nöjda med SPC, och att siemens känns seriöst..

Har du något förslag på någon annan lösning? Helst något system som även har koppling till Vera?

Öppen för förslag.
 
Bellemannen skrev:
Hej!

Egentligen ingen annan anledning än att folk verkar vara nöjda med SPC, och att siemens känns seriöst..

Har du något förslag på någon annan lösning? Helst något system som även har koppling till Vera?

Öppen för förslag.
Varför inte välja Siemens SPC? Det finns andra exempelvis DSC, men känns inte alls så modernt som SPC.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.