Nu menar jag inte att den behöver en kofta utan att den frostar igen!

har en Ks36vai31 kyl ifrån Siemens som verkar kyla konstant. Kylen är 8år gammal ungefär. Prövade att byta termostat/NTC sensor genom att klippa kabel och löda på ny sensor utab att lösa problemet. Funderade lite på om fläkten längst upp kan påverka kylningen?

Någon som har annan idé på vad det kan vara för fel?
 
Det kommer in varm fuktig luft? Är det sug i dörren när du skall öppna den?
 
torbeno torbeno skrev:
Det kommer in varm fuktig luft? Är det sug i dörren när du skall öppna den?
ja det tycker jag att det är. Listen är väl inte helt perfekt men med tanke på sug borde det vara ganska tätt.
 
M Martysmart skrev:
ja det tycker jag att det är. Alltså tätt. Listen är väl inte helt perfekt men det är undertryck när man öppnar. Om det blir kallt borde kylan slå av tänker jag. Nu fryser kött och juice.
 
Inga andra idéer?
Har beställt en ny kyl men är sugen på att laga denna ändå.
 
A
M Martysmart skrev:
Inga andra idéer?
Har beställt en ny kyl men är sugen på att laga denna ändå.
du bör ha en förångarsensor som inte går att komma åt, kan vara fel på denna eller för lite köldmedel i.
för klippte man den så att skåpet gick in i en fast avfrostning, möjligt att om du byte kretskort att det fungerar bättre
 
electroluxaren skrev:
du bör ha en förångarsensor som inte går att komma åt, kan vara fel på denna eller för lite köldmedel i.
för klippte man den så att skåpet gick in i en fast avfrostning, möjligt att om du byte kretskort att det fungerar bättre
Att ha en sensor som man inte kommer åt känns inte så hållbart. Detta är en sektor som borde förändras till mer hållbara och enklare att underhålla/reparera. Där ligger framtiden!
 
A
M Martysmart skrev:
Att ha en sensor som man inte kommer åt känns inte så hållbart. Detta är en sektor som borde förändras till mer hållbara och enklare att underhålla/reparera. Där ligger framtiden!
Iom att alla tillverkare övergår till detta så...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.