Hej

Har en lägenhet utomlands där jag förra året byggde om med IKEA Metod kök. Köpte tunna bänkskivan, och en induktionshäll förra året.

Ska nu köpa ugn, men vet jag hörde i Sverige att man behöver bygga om fästet till ugnen (som den står på) och flytta ner ugnen lite. Samt sätta passbit där uppe.

Ugn i det land ifrån IKEA är SJUKT dyrt (dyrare än Sverige trots sämre löner där) så tittar på Siemens som är mer prisvärt där. Någon som har erfarenhet av IQ500 och IQ700 spisar? Vill ha sån självrengörande (poly) för att bränna av den om man hyr ut / lånar till vänner. Och svart vill jag ha den. I övrigt inga större krav.

Vad är det för markanta skillnader på IQ500 och IQ700? För mig? Är det olika serier? Hel vetenskap, och tyvärr inte samma modellbeteckningar i det här landet som i Sverige, så har svårt läsa på det språk jag behärskar. Och det närmaste jag kommer är tyska, men Google translate hjälper föga :)

Testar och se om jag kan få en spark i rätt riktning.

:)

Mvh/D
 
Hej

Blev du nån klokare på skillnaden?
 
A
iq700 bygd i tyskland mycket robustare och tyngre
 
Intressant Electroluxaren. Vart görs IQ500?

Landade i att jag köpte en IQ700, så hade nog tur då med andra ord. Hade svårt sätta mig in i allt :)

Sjuka är att min ugn hemma i Sverige började strula också, och blev värre och värre med tiden. Tror det var en Electrolux ugn faktiskt (IKEA orginal). Den började stänga av och sätta på sig själv då och då, under en period efter att den "nyligen varit igång". Så köpte en exakt likadan (precis samma modellbeteckning i stort) i Sverige.

Så det var ju enkelt lära sig menyerna iaf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.