A
Mitt kök är i stort sett klart o jag har lite funderingar om hällen jag har inte haft induktion innan
1) om jag ska koka potatis så kör jag b tills det börjar koka sen sänker jag tills det slutar koka o då hamnar jag på 8 sen efter någon minut kan jag sänka vidare till 7,6,5 och när potatisen är klar brukar plattan vara på 3,5
Skulle jag sätta 3,5 på en gång för att kunna gå ut i trädgården så slutar det koka
Hur hanterar ni hällen enklast?
2) hällen ligger direkt mot en rostfri diskbänk o de rinner in vätska i skarven
Vid fråga om montörerna inte skulle täta så sa de att det gör man inte utan man lyfter upp hällen, har provat men behöver använda båda händerna o då har jag ingen att torka med?
Är det verkligen rätt går det inte att sätta en gummilist i ytterkant på hällen?
Blod o mjölk börjar ju lukta så fort när de är rumstemperatur
 
För att ta din första fråga:
Koka upp på max-läge, booster eller vad det kallas, och ställ sedan ner på det läge du har provat dig fram till är lagom för potatiskok, kanske 5, och sätt timern på 12 minuter. Så kan du gå ut i trädgården en stund.

Hällen har säkert en tätning med "gummi"lister om den är rätt installerad.
Ingen lyfter på hällen för att torka rent.

Varför blod förresten? Göm kökskninvarna!
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Snailman
Jag köpte en siemenshäll för ett par veckor sedan, den hade en tätningslist monterad från fabrik runt hällens undersida, alltså en liten bit in från ytterkanten runt hela hällen.
 
Redigerat:
A
Jag har också en list innerst så det rinner inte ner i lådan under men det blir ju då en halv cm bös

Om man skär ner ett lamm eller ett rådjur så kan det rinna ut lite från mellan musklerna
 
Blodbad i köket kan bli ohygieniskt, jag tänker mest på fågelsaft.
Jag vet för övrigt hur man kan använda alla slag kastruller på induktion: man lägger en rund järnskiva i botten, den blir fin och varm.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.