Hej! Ska beställa vitvarorna till nya köket nu, och sitter och debatterar mellan Samsung och Siemens. Vi vill ha två ugnar + mikro, och jag har varit inne på en stor Siemens ugn + kombiugn så att vi kan få allt i två enheter. Men nu ser jag att Samsung har en "delbar" ugn som ser kanon ut, dock har de ingen kombiugn utan bara vanlig inbyggnadsmikro. Lutar mot Siemens men det jag undrar är hur bra kombiugnarnas mikrofunktion är -- funkar de precis lika bra som en vanlig mikro, eller är de en kompromiss pga att de har flera funktioner?

Har även kollat Electrolux/Husqvarna men tycker deras ugnar känns lite trånga.
 
Hemmakatten
Vi har ugnar från Siemens. dels en vanlig ugn och dels en kombiugn. Vi är mkt nöjda, har haft ugnarna i 4år. Ugnarna har rostfritt på utsidan, även rostfritt i handtag o knappar. Många andra fabrikat har bara plastknappar och plasthandtag målade i rostfri "look". Vi menar att Siemens är ett kvalitetsmärke.

Kombiugnens mikrofunktion är precis lika bra som en vanlig mikro om inte bättre. Vår ugn har en massa finesser som upptining efter vikt och matslag, Upptining och tillagning i ett osv. Möjligtvis tar det några sekunder extra att värma en tallrik mat tex eftersom kombiugnen inte har en roterande skiva. Kombiugnen har förstås alla tänkbara ugnsfunktioner också. Vi är helnöjda. Att köpa en kombiugn är ett av våra bästa inköp.
 
Tack! Låter som om jag inte behöver oroa mig för kombiugn då; det var någon som nämnde att de hade hört att mikro funktionen inte var särskilt bra men har ingen anlig om det var personlig erfarenhet, vilket märke etc.

Då kör vi vidare med Siemens. Nu ska vi bara hitta en fin kyl och frys för integrering, som funkar med IKEA luckor och ev. skåp. Electrolux har ett riktigt monster men tror den kanske är lite väl hög för frun.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.