Frågan är, är det pumpen eller kan det vara pumpen som är sönder när den inte tömmer, förövrigt fungerar den.

Tack på förhand


Edit, det är alltså ingen diskmas(king) utan en diskmaskin (y)
 
Ofta nått som blockerar pumpens hjul.
Man brukar kunna känna pumphjulet under silen och få bort en blockering. Plockat bort både tandpetare, plast och benbitar.
 
Prova rensa avloppet under diskbänken
 
Min tio år gamla siemens slutar tömma med jämna mellanrum. Då har ett ventil/flottörhus beckat ihop och man får riva maskinen och rensa.....
 
Tror inte att det är avloppsrören då jag tagit bort sidan på maskinen och ser vattenrören och de rör sig inte så det kommer inte ens så långt som till avloppet
 
Hör du om pumpen jobbar? Låter den så är det troligen som orparn säger något som blockerar pumphjulet så att det inte snurrar. Lyft silen och känn in i inloppet till pumpen. Vet inte hur din Siemens är uppbyggd men på min Miele kan jag lossa ett hus runt pumphjulet innifrån och på så sätt se pumphjulet och se att det löper fritt.
Inte ovanligt att det fastnar saker där, allt från benbitar till tandpetare, om man inte bryr sig om att skölja av disken innan man sätter den i maskinen.
 
Har nu rensat bottnen av brunnen. Det låg en citronkärna som jag tog bort. Kör ett nytt program nu och testar.

Lägger in en bild. Längst ner till höger, den röda pinnen, när man trycker på den så fungerar tömningen. Kanske är något el fel? ImageUploadedByByggahus.se1376923385.264898.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Efter att ha rensat vid pumphjulet och testkörtså fungerar maskinen igen (y)

Tack för hjälpen
 
Ser årecis ut som min. Röda flötet fastnar ochc det är fettavlagringar i plasthuset. Rätt enkelt att rengöra när den är demonterad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.