Hej
För 5e gången på 10 år pajade vår siemens diskmaskin. Har nu haft den ute o lagat den så många gånger så nu slarvar man. Plocka isär alla plastgrunkor, rengjorde, o skall nu montera tillbaks. Men - denna gång tog jag inget foto innan jag drog av kablarna. Nån hjälte här som har koll på hur kabeln till den övre mikrobrytaren skall sitta? 3 stift på brytaren, men bara 2 kablar = 4 möjliga kopplingar...
Chansat på att använda de två övre stiften med grön upp o rosa i mitten. Maskinen verkar funka så, men är det rätt? Närbild av öppen Siemens diskmaskin med synliga kablar och en mikrobrytare med kopplade gröna och rosa kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hjälp!
 
Jag TROR att ifal du sätter kontakten på det andra sättet så får du aldrig någon funktion på den där brytaren.
Ena utgången är NC och andra NO sen är det COM på den "ingående"
 
Vet inte ens vad denna brytare är till. Testade alla 4 möjligheterna, o kunde inte märka någon omedelbar ändring när brytaren aktiverades. Körde visserligen inte hela program...
Är en inbyggnadsmaskin, så tänkte vänta montera tillbaks den tills jag är 100 på att den koppling jag gjort är den rätta.
 
Tror att den ska kopplas NO kopplar du NC så kommer det funka fast den kan startas utan vatten så om du tvingar flottören neråt ska den inte starta om du har satt den rätt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.