Hej fick idag hem min nya diskmaskin. En Siemens SN43HW33TS. Enligt monterings anvisning ska man montera en list under bänken. Jag har en bänk i rostfritt och där under går en regel som är alldeles för smal för att montera listen. Vad har den överhuvudtaget för funktion? En vit LED-lampa med energimärkning och installationsinstruktioner på en grön matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den ska skydda (trä)bänken från ånga som den kan slå sig av.
Finns det möjlighet att knåpa dit plåten på träribban du har, så gör det.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Den ska skydda (trä)bänken från ånga som den kan slå sig av.
Finns det möjlighet att knåpa dit plåten på träribban du har, så gör det.
Tack! Är det bara av den anledningen så kanske de räcker att fästa den med några få skruvar!
 
Så urdålig instruktion. Dom tar bara hänsyn till att man antingen har stenskiva eller träskiva. Men sen då? Det framgår inte hur man sedan fäster diskmaskinen. Riktigt dåligt Instruktionsblad för möbelmontering med steg-för-steg illustrationer och QR-kod, fotograferad upp och ned.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag tycker det är ganska tydligt vid bildserie nr 2 o 5 (vinklarna man monterar uppe på diskmaskinen, viker ner o sen skruvar i stommen) :)
 
D dartan skrev:
Jag tycker det är ganska tydligt vid bildserie nr 2 o 5 (vinklarna man monterar uppe på diskmaskinen, viker ner o sen skruvar i stommen) :)
Insåg detta precis efter jag postat. 🤦🏻‍♂️
 
  • Gilla
fisgris8 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.