Tråkigt så här inför julen,man har nog att göra som det är och så detta som grädde på moset. Jag har dock viss förhoppning att kunna rädda vissa delar. Takteglet borde gå att rädda och kanske gavelsidorna. Inklädnaden till skorstenen borde också gå att använda vid senare bygge. Ena långsidan har gett vika och taket känns helt mjukt vilket inte stämmer med utgångsmatrialet. Har pratat med byggaren som påstår att hon aldrig varit med om detta tidigare. Konstigt nog så är fönsterfodren i gott skick men monteringen tillåter inte en demontering då klistret blivit stenhårt. På detta så har dessutom en småfotad varelse stulit delar av gavelinklädnaden vilket måste ha hänt i anslutning till monteringstillfället. Vid närmare utfrågning kring detta så fick jag till svar...."borta"....

Under senaste kontakten med byggaren så framkom att ett potatiskok i närheten av nybygget troligtis kan vara orsaken.

Nu vill jag bara tipsa andra att det kan vara att tänka på.

Detta bygge hade ändå inte blivit godkänt av högre instans då det visar sig att det saknas kvalitetsansvarig, så nu stundar rivning i det närmaste- suck vad trött man blir......
God Jul.....:mad::mad::D:D
 
  • 20081218162.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
hihi, mer humor åt folket!
 
Haha....
 
jerk skrev:
Detta bygge hade ändå inte blivit godkänt av högre instans då det visar sig att det saknas kvalitetsansvarig, så nu stundar rivning i det närmaste- suck vad trött man blir......
God Jul.....:mad::mad::D:D
Hej Jerk,
gör nu inte ont värre genom att riva INNAN du har ansökt om och fått rivningstillstånd. Det kan bli en rätt dyr historia annars. Visserligen är troligtvis din kommuns tekniska nämnd rejält ledig så här års men så fort de är tillbaka kan du säkert ha ditt tillstånd inom två månader. Du får besinna dig tills dess.

Gott nytt


/per
 
Om det hade varit mitt hus så hade jag sett till att byggaren hade fått äta upp detta, bokstavligen... :)

MVH plexi
 
Nu är det dessvärre så att vi redan rivit huset. Under riviningsarbetet så var det flera bl.a en av byggarbetarna som hade speciellt intresse av takteglet. Lyckligtvis gick detta ganska enkelt och ordnades snabbt över en kafferast. Hoppas kommunen har överseende....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.