Detta inlägg är lite svårplacerat, men jag väljer golv, för det handlar om parkettgolv.

Sherwood living stod på hem & Villamässan i Stockholm i höstas och marknadsförde obehandlade parkettgolv, tilja och stavparkett.

Vi bestämde oss för att handla av dem, trots att det var svårt att få fram information om företaget. Vi beställde ett antal kvadratmeter tilja och parkett och fick en faktura i slutet av november på halva kostnaden, vilken vi betalade i början av december.

Leverans skulle komma efter tre veckor. Nu har fortfarande ingen leverans kommit och både säljaren och VD'n på Sherwood living har slutat svara på telefon och mail.

Jag har fått tag i en annan kund som är i samma situation som jag.
Är det någon mer här på forumet som har beställt av Sherwood living och inte fått leverans?
Eller är det någon som har fått leverans av dem?
Ni får jättegärna skicka PM till mig eller svara på denna tråd.

Här är länkar till gamla trådar om Sherwood living:
Om deras hus
Min gamla innan köpet
 
Jobbigt läge.

Först får du väl åka till Kungsholmsgatan 10 och kolla om någon är DÄR - eller om det bara är postboxverksamhet.

Du kan ju alltid kolla om det finns fler i Sthlm med samma efternamn som herr Harfaoui och om man kan finna honom där...(2 till har det efternamnet enligt eniro)

På Nic.se finner du annars vem som registrerat domänen sherwoodliving.se. Hon bor i Johanneshov. Hon har kanske någon information om var firmaägaren finns.

Det är det enda jag kan tipsa om.
 
Jo vi har skaffat oss alla uppgifter om säljaren och VD'n som går att få tag i via Internet, men dem vill jag inte lägga ut här. Vi har ett par telefonnummer och mailadresser till bägge, som de svarade på i början. Ett personnummer har vi fått tag i också. Vi har pratat med bolagsverket, deras revisor, bank, mässarrangören m.fl som kan tänkas veta något. Kungsholmsgatan verkar vara ett företagshotell, vi har inte kommit oss iväg dit än.

Men nu vill jag alltså ha tag i fler av deras eventuella kunder. Vår faktura har nr. 25 vilket kan antyda att det finns ett 20-tal andra i samma situation som vi just nu. En har vi fått kontakt med här via forumet. Vi funderar på en polisanmälan för bedrägeri, men har inte gjort något åt det än.
 
Det är en bra idé att samla på sig fler som har råkat ut för samma sak. Det blir mer tyngd i ärendet om det är många målsäganden som går samman. Är man ensam så händer det sällan någonting hos polisen.

Jag har själv varit i den sitsen med polisanmälan och allt. I det fallet gällde det bedrägeri via Tradera. Polisen har inte ens rört ärendet på 2 år. Hade jag samlat på mig flera som har råkat ut för samma "skurk" så kanske det hade gått bättre.

Lycka till.
 
Idag ringde till slut säljaren.
Som vi misstänkte har de fått problem att få ut parketten från Vitryssland, där den kommer ifrån.
De verkar förtvivlade och håller fortfarande på att försöka lösa det hela.
Så poilsanmälan lägger vi på is och ger Sherwood lite mer tid att försöka lösa problemen.
Fortsättning följer.....
 
Pinebar,

Intressant att höra. Vi har också beställt parkettgolv men har inte fått någon kontakt med dem än. Försöker att maila och ringa men inget svar. Vi har dock inte betalat än vilket känns bra nu men vi vill ju så gärna ha det där golvet som vi beställt.

Skriv gärna och berätta hur det går. Själv ska jag fortsätta försöka få kontakt med dem...
 
Sherwood Living är inte ett seriöst företag. Avsluta de leveranser ni ändå inte kommer få och begär pengarna tillbaka.
Tyvärr kommer ni troligtvis inte att få några pengar tillbaka.
Polisanmälan?
 
Den Lurade, berätta gärna mer... Egna erfarenheter eller vad baserar du ditt uttalande på?
 
Method Man skrev:
Den Lurade, berätta gärna mer... Egna erfarenheter eller vad baserar du ditt uttalande på?
Sherwood Living har varit kund till vårt företag.
De agerade likadant mot oss med ständigt brutna löften till vi insåg att vi blivit lurade.
Ännu har de inte lyckats få en kund nöjd som de kan använda som referens på sin hemsida.
 
Ok, intressant men trist att höra. Blir spännande att höra hur det går för pinebar.
 
Hej!

Jag har också beställt golv och tyvärr delbetalat det. Hade kontakt med Sherwood living via mail förra veckan, de erbjöd sig då att återbetala beloppet vilket jag har bett dem att göra. Har därefter inte hört någonting. Börjar ledsna nu och tänkte gå vidare med en anmälan. Är det någon annan som vill vara med? Kontakta gärna mig via internmeddelande.
 
Det är nog dags att stryka frågetecknet i rubriken nu. Sherwood Living är ett bluff-företag.

Det som har hänt nu är att vi skickade en kreditfaktura på vårt inbetalda belopp eftersom Sherwood Living inte hade levererat något och inte verkar kunna göra det heller.
Den blev naturligtvis inte betald. Så nu har vi begärt handräckning från Kronofogden på den fakturan.

Fortsättning följer.......
 
Nu har kronofogden hittat igen ägaren av företaget och delgivit henne vårt krav. Så nu återstår väl att se om de har några tillgångar så att det kan bli utmätning.
Lång följetong..... fortsättning följer igen....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.