A
Köpte denna:
Blått Shelly-relä, version 3, elförbrukningsinformation, CE- och RoHS-märkning, på vit skumplatta och träbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


För att testa den så koppla jag bara in den på L och N.
Efter lite strulade så dök den upp i rutan (se bild nedan) men sedan kanske jag klantade till det när jag nekade den foto-tillgång gällande telefonen.

Nu när söker efter den så dyker rutan nedan upp igen men den är tom. Den finns inte som hittade enheter heller.

Har kopplat bort spänning från den, slagit av och på wifi men den är borta.

Några förslag?

Skärmklipp av anslutningsguide för Shelly-enheter med ett overlay-fönster och en aktivitetsindikator, mobilstatusikoner längst upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
wildeside
A Achren57 skrev:
Köpte denna:
[bild]

För att testa den så koppla jag bara in den på L och N.
Efter lite strulade så dök den upp i rutan (se bild nedan) men sedan kanske jag klantade till det när jag nekade den foto-tillgång gällande telefonen.

Nu när söker efter den så dyker rutan nedan upp igen men den är tom. Den finns inte som hittade enheter heller.

Har kopplat bort spänning från den, slagit av och på wifi men den är borta.

Några förslag?

[bild]
Gör en reset.
 
  • Gilla
Achren57
  • Laddar…
A
wildeside wildeside skrev:
Gör en reset.
[media]
Ska prova, tack å bock.
 
wildeside
A Achren57 skrev:
Ska prova, tack å bock.
Om du fortfarande har problem efter det!
Jag måste ibland ha Shelly pucken och mobilen närmare routern då brukar den hitta pucken efter ett tag.
Sen fungerar pucken som vanligt, vet inte varför det är så men tog några svordomar innan jag kom på den iden.
 
  • Gilla
Achren57
  • Laddar…
A
Gick inte, tur det var bara 190 kr man slängde i sjön.
Resetade och den hittade på pucken och då började kaoset.

Mitt 2. 4 nätverk slogs av och gick inte komma åt igen. Det fanns då ett nätverk som hette Shelly.

Men Shelly nätverket sa att det inte hade någon internetåtkomst och det gick inte att slå på det.
När jag försökte slå på 2.4 nätverket så sa det att jag inte hade tillgång till det.


Moment 22 så det visslar om det.
 
wildeside
A Achren57 skrev:
Gick inte, tur det var bara 190 kr man slängde i sjön.
Resetade och den hittade på pucken och då började kaoset.

Mitt 2. 4 nätverk slogs av och gick inte komma åt igen. Det fanns då ett nätverk som hette Shelly.

Men Shelly nätverket sa att det inte hade någon internetåtkomst och det gick inte att slå på det.
När jag försökte slå på 2.4 nätverket så sa det att jag inte hade tillgång till det.


Moment 22 så det visslar om det.
Tror inte det är bortkastade pengar gäller bara att få till det.
Snart kommer någon som kan Shelly bättre en jag och hjälpa dej.
Kommer du åt inställningar på Shelly pucken, där kan du skriva vilken router den ska koppla upp sig emot.
Användargränssnitt för enhetskonfiguration, mörkt tema, Wi-Fi-inställningar, nätverksnamn synligt, säkerhetsinställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Achren57
  • Laddar…
Jag har haft liknande problem men med Shelly Dimmer. Löste det enligt nedan.

1.reset på Shelly pucken.
2.koppla upp telefonen mot husets wifi.
3.lägg till ett rum följt av en ny Shelly enhet i appen.
4.välj den nya Shelly enheten.
5.vänta tills kopplingen blivit gjort.
6.tuta och köra
 
  • Gilla
Achren57
  • Laddar…
A
Nej jag ger upp angående Shelly Puck, får hitta något annat system
som är "lättare" att få igång. Kanske får köpa en Plejd som dock
är mycket dyrare.
 
A Achren57 skrev:
Gick inte, tur det var bara 190 kr man slängde i sjön.
Resetade och den hittade på pucken och då började kaoset.

Mitt 2. 4 nätverk slogs av och gick inte komma åt igen. Det fanns då ett nätverk som hette Shelly.

Men Shelly nätverket sa att det inte hade någon internetåtkomst och det gick inte att slå på det.
När jag försökte slå på 2.4 nätverket så sa det att jag inte hade tillgång till det.


Moment 22 så det visslar om det.
Vad menar du med "slå på"?

När jag lägger till en shelly så skapar ju Shellyn först sitt eget wifi.
När jag ansluter till detta så behöver jag be telefonen att fortsätta använda detta även om det inte har internetåtkomst.
Sedan loggar jag in på enheten genom att besöka adressen 192.168.33.1 och där anger jag mitt normala wifi.
Normalt sett ger jag också Shellyn ett statiskt IP så jag hittar dit igen, tror jag får ange gateway med (routerns ip adress)

Jag har väl en 15enheter vid detta laget :rolleyes:
 
  • Gilla
Achren57
  • Laddar…
A
13th Marine 13th Marine skrev:
Vad menar du med "slå på"?

När jag lägger till en shelly så skapar ju Shellyn först sitt eget wifi.
När jag ansluter till detta så behöver jag be telefonen att fortsätta använda detta även om det inte har internetåtkomst.
Sedan loggar jag in på enheten genom att besöka adressen 192.168.33.1 och där anger jag mitt normala wifi.
Normalt sett ger jag också Shellyn ett statiskt IP så jag hittar dit igen, tror jag får ange gateway med (routerns ip adress)

Jag har väl en 15enheter vid detta laget :rolleyes:
Tack för din respons.

Skriver in ip adressen i internets ruta högst upp som på bilden men sidan hittas inte.

En skärmdump som visar ett felmeddelande "Webbplatsen kan inte nås" med IP-adressen och felet ERR_ADDRESS_UNREACHABLE.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A Achren57 skrev:
Tack för din respons.

Skriver in ip adressen i internets ruta högst upp som på bilden men sidan hittas inte.

[bild]
Vilket wifi är du ansluten till när du tar denna bild?
 
A
13th Marine 13th Marine skrev:
Vilket wifi är du ansluten till när du tar denna bild?
Mitt Wifi 2.4
Aha jag loggade in på Shelly nätverket och kom in där man kan ställa in timer och dylikt, hurra.
Ska jag där ställa in mitt 2.4 nät också
 
A Achren57 skrev:
Mitt Wifi 2.4
Du behöver vara ansluten till det wifi som shellyn skapar.
Om du lyckats konfigurera shellyn så hittar du den på den IPadress din router ger den.
Om nått har strulat så att Shellyn inte hittar ut på nätverket är det nog enklast att nolla den och börja om, har jag behövt göra någon gång.
 
A
13th Marine 13th Marine skrev:
Du behöver vara ansluten till det wifi som shellyn skapar.
Om du lyckats konfigurera shellyn så hittar du den på den IPadress din router ger den.
Om nått har strulat så att Shellyn inte hittar ut på nätverket är det nog enklast att nolla den och börja om, har jag behövt göra någon gång.
Som jag skrev ovan (fyllde i senare):

Aha jag loggade in på Shelly nätverket och kom in där man kan ställa in timer och dylikt, hurra.
Ska jag där ställa in mitt 2.4 nät också
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
A Achren57 skrev:
Som jag skrev ovan (fyllde i senare):

Aha jag loggade in på Shelly nätverket och kom in där man kan ställa in timer och dylikt, hurra.
Ska jag där ställa in mitt 2.4 nät också
Du måste ju förvisso inte koppla den dit, beror på vad du vill göra, men den är enklare att komma åt då :)
 
  • Gilla
Achren57
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.