Har haft en elektriker här och kopplat in Hide a lite Core smart med Shelly dimmer 2. När elektrikern var här så hade jag inte fått igång wifi så vi kunde ställa in allt.
Nu har jag wifi och uppdaterat och kalibrerat den men det går inte att dimmra, då dom bara blinkar.

Och nollan(blå) är inkopplad.

Är det någon som kan hjälpa mig.

Mvh
 
Hej!
Jag viste inte att hide a lite hade listor över det. Men det verkar som fel drivdon har används (Jolly DIN) enligt elektrikern.
Så vi får se om det funkar bättre när det blir bytt.
Mvh
 
Ah, Core smart drivs med konstant ström, ovanligt i Hidealite's sortiment idag. Då är det enkelt. Jolly DIN m.fl är då helt rätt. Du behöver då hitta en shellypuck som ger 0-10V ut som drivdonet kan styras med.
 
B
Tror inte shelly har nån ren 0-10v produkt i sitt sortiment. Finns pwn signal i shelly RGBW2. Då behöver man komplettera med en pwn to 0-10v konverterare, för att få en ren 0-10v signal. Jag har bara hittat 0-10v konverterare som drivs av lågspänning. Och då måste man ha en liten nätdel för att driva signalkonverteraren också. Det blir en rätt stökig lösning, som inte är så kompakt och enkel plötsligt.

Finns även qubino flush dimmer, som klarar 0-10v. Men den ska matas med 12-24vdc och styrs med z-wave. Så det är ju inte jättesmidigt heller, speciellt om man inte har z-wave redan i hemmet.

Jag har letat efter en 0-10v källa som går att styra smart, helst med 230v matning, i en liten puck.

Ovanstående är nog det närmaste jag hittat om man inte ska sätta dit en arduino/liknande, eller okända kinesiska prylar.
 
Plejd CTR-01 matas med 230 V och har 0-10 V-utgång.
Nexa har en 433-enhet, LDR-230, som också har 0-10 V-utgång. Passar dock ej i dosa.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.