Jag har köpt och fått installerat ett FTX system. Tanken var framförallt att få bättre luft, men även fanns en tanke att kanske spara någon krona. Jag erbjuds service avtal som netto kostar 1 190 x 2= Ca 2 400 sek/år. Då är mtrl kostnad noll och av mitt ROT förbrukas 4 400 SEK. Ingen aning vad filter egentligen kostar? Eller om avancerat att byta dem? Om man vid service skulle upptäcka brist ingår inte åtgärdandet av denna. Och jag tror kanske (?) att jag själv upptäcker en sådan? Någon som har erfarenhet av FTX o service avtal?
 
Behövs ej! Rensning kanske inte ens behövs efter 10 år!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
engs
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Behövs ej! Rensning kanske inte ens behövs efter 10 år!
Kollega blev pålurad en rensning av ventilationskanalerna. När de var klar höll de upp en stor påse för att liksom "titta vad mycket vi hittade". Han var misstänksam och tog påsen, de hade blåst upp den så den skulle se full ut, var lite damm på botten... :lying:
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Att byta eller rengöra filter är lätt och det fixar de flesta själva ! Är det tvättbara filter, så kostar det ju 0:- / år !
Nya filter ( behöver trots all bytas ibland typ efter 5 år) kostar heller inte en förmögenhet.
Efter många år , så kanske det kan vara ide att rensa rören, så det har jag gjort 1 gång på 40 år !
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
S sepani skrev:
Jag har köpt och fått installerat ett FTX system. Tanken var framförallt att få bättre luft, men även fanns en tanke att kanske spara någon krona. Jag erbjuds service avtal som netto kostar 1 190 x 2= Ca 2 400 sek/år. Då är mtrl kostnad noll och av mitt ROT förbrukas 4 400 SEK. Ingen aning vad filter egentligen kostar? Eller om avancerat att byta dem? Om man vid service skulle upptäcka brist ingår inte åtgärdandet av denna. Och jag tror kanske (?) att jag själv upptäcker en sådan? Någon som har erfarenhet av FTX o service avtal?
ser att jag kollade fel. Detta kostar 2 600 per år. Det var förslaget på VP service som kostade 2 400….
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.