696 läst · 6 svar
696 läst
6 svar
Service och tekniker
Hej, jag har rumtemperaturen min comfortzone ce65 ligga mellan 18,5-19,5 grader och går inte upp mer efter en huvudsäkring som gått i huset. Jag bokade service och kom en kille som inte har arbetat med comfortzone utan bara IVT värmepumpen. Han stod här en timma och öppnade luckorna och läste hela tiden i vår manualen men kunde inte hitta felen .. Jag frågade honom att låg värmen är kvar på samma nivån och han svarade kanske bli bättre och ni kan ring till ansvarig viktor om felet fortfarande kvarstår och jag har i alla fall försökt göra nåt. Varför firman skicka en tekniker som inte jobbat med comfortzone fast dem vet att vi har en comfortzone?. Ska vi betala för det fast felen kvarstår och värmen ligger på 18,5-19,5. Tack
Mvh
Mvh
Hej, 30 minuter efter tekniker har gått får jag plötsligt en larm från värmepumpen och det står kompressor larm och inställningar fel samma som innan tekniker kom idag. Jag ringde kontoret viktor service och han påstod att tekniker har fixat felen . Jag sade till viktor larmet och fel inställningar lyser igen och värmen är på samma 18 50 grader och tekniker kunde inte varkan hitta eller fixa felet. Viktor påstod att värmen ska komma efter 24 timmar och han sade du beställde jobbet att värmepumpen fungrar inte pga en huvudproppen har gått. Det stämmer jag sade så men ni ska fixa felet oavsett vad jag sade i telefonen och jag tycker ni bör skicka en tekniker som kan comfortzone. Han visste inte heller varför står inställningar fel och han ska ring till en annan tekniker för att få råd. Vad ska jag göra?N Nannito skrev:Hej, jag har rumtemperaturen min comfortzone ce65 ligga mellan 18,5-19,5 grader och går inte upp mer efter en huvudsäkring som gått i huset. Jag bokade service och kom en kille som inte har arbetat med comfortzone utan bara IVT värmepumpen. Han stod här en timma och öppnade luckorna och läste hela tiden i vår manualen men kunde inte hitta felen .. Jag frågade honom att låg värmen är kvar på samma nivån och han svarade kanske bli bättre och ni kan ring till ansvarig viktor om felet fortfarande kvarstår och jag har i alla fall försökt göra nåt. Varför firman skicka en tekniker som inte jobbat med comfortzone fast dem vet att vi har en comfortzone?. Ska vi betala för det fast felen kvarstår och värmen ligger på 18,5-19,5. Tack
Mvh
Har huvudsäkringen gått och kompressorn larmar efter omstart så gissar jag tyvärr att motorskyddet inte löst ut i tid. Hände mig på min 10 år gamla värmepump. Blev ett byte.N Nannito skrev:Hej, 30 minuter efter tekniker har gått får jag plötsligt en larm från värmepumpen och det står kompressor larm och inställningar fel samma som innan tekniker kom idag. Jag ringde kontoret viktor service och han påstod att tekniker har fixat felen . Jag sade till viktor larmet och fel inställningar lyser igen och värmen är på samma 18 50 grader och tekniker kunde inte varkan hitta eller fixa felet. Viktor påstod att värmen ska komma efter 24 timmar och han sade du beställde jobbet att värmepumpen fungrar inte pga en huvudproppen har gått. Det stämmer jag sade så men ni ska fixa felet oavsett vad jag sade i telefonen och jag tycker ni bör skicka en tekniker som kan comfortzone. Han visste inte heller varför står inställningar fel och han ska ring till en annan tekniker för att få råd. Vad ska jag göra?
Tack jocke, jag undrar hur mycket rumtemperaturen hade du efter skadan och omstarten?. Jag har rumtemperatur 17,5 och varmvattnet fungerar på 50 grader. TackJ Jocke Best skrev:
Hej och tack igen, hur vet man att kompressorn har stannat och hur vet man att det går på elpatronen,?. Jag har 17,5 grader hemma.tackJ Jocke Best skrev:
Det beror ju på vad för utrustning man har hur man ser det. Jag pratar rent generellt om värmepumpar. Oftast finns ju en display som visar drifttid, tillskott av el etc. Går inte kompressorn så bör du ju höra skillnaden. Det är den man brukar höra.N Nannito skrev: