Status
Inte öppen för fler kommentarer.
vet att det finns gamla trådar, men jag orkar inte leta. Vet någon något som hjälper mot oönskade toaletthögar. Är ordentligt less och har inte tid att sitta och vakta med vattenslangen...
 
Bygg en kattfälla. Infångad katt lämnas till polisen som upphittad. Beståndet kommer att minska, tro mig.
 
Jag har aldrig förr varit emot katter, men nu ser jag rött varje gång en lös springande katt kommer. Vi brukar när vi ser att de är på intågande mot vår tomt, rusar vi ut och jagar bort dem ( grannarna tycker vi nog é tosiga) Sen har jag börjat med att lägga ut kaffe sump i rabatterna.Och peppar peppar så tror jag det har hjälpt. Lycka till.. :D
 
cubix skrev:
Bygg en kattfälla. Infångad katt lämnas till polisen som upphittad. Beståndet kommer att minska, tro mig.
Jag hoppas du skämtar...
 
Man kan väl inte fånga katter i fällor å släpa dom te polisen  :surprised:  >:( Har polisen inte annat å göra eller!? Har katter halsband med ägarens telenummer/adress så kontaktar man ägarna helt enkelt.
Va f** gör man åt alla andra vilda djur som ränner i kring!? Ska alla fångas i fällor å släpas till polisen!? Vi har haft rävar som sket stora korvar på vår gräsmatta... så är det att bo i villa i det fria/naturen. Bosätt er i inhägnat reservat  med mega viltstängsel runt nergrävt 50 cm så inte haren också kommer in, ta gärna asfalt också överallt så finns det ju nästan inga djur nånstans att se  :p
 
Skaffa en slagfälla, så minskar beståndet mer bestående ! ;) ;)
 
Solana skrev:
Man kan väl inte fånga katter i fällor å släpa dom te polisen  :surprised:  >:( Har polisen inte annat å göra eller!? Har katter halsband med ägarens telenummer/adress så kontaktar man ägarna helt enkelt.
Va f** gör man åt alla andra vilda djur som ränner i kring!? Ska alla fångas i fällor å släpas till polisen!? Vi har haft rävar som sket stora korvar på vår gräsmatta... så är det att bo i villa i det fria/naturen. Bosätt er i inhägnat reservat  med mega viltstängsel runt nergrävt 50 cm så inte haren också kommer in, ta gärna asfalt också överallt så finns det ju nästan inga djur nånstans att se  :p
Håller med om ovanstående, fast med tillägget att vissa katter är örinmärktai stället för att ha halsband, våra till exempel... Vi är rädda att de skall fastna och göra sig illa på halsbanden.
 
Sen har jag börjat med att lägga ut kaffe sump i rabatterna.Och peppar peppar så tror jag det har hjälpt. Lycka till..
tackar... fler såna tips tack!
 
Ett kärt gammalt ämne det här :)
Varför kan inte kattägare ta samma ansvar som hundägare?
En lösspringande hund ger stora rubriker i tidningarna (i alla fall här i storstockholm) medans katterna får springa runt hur som helst och decimera viltfågelstammen.
Vems är katten egentligen? Är det den som har den på sin tomt,den som matar den eller den som klippt ett jack i örat på den?
Bestäm själv och gör vad du vill med "din" katt. Är du rädd om den så ta hand om den innan din granne gör det.
 
I USA fanns det tigerkiss på flaska för att hålla andra mindre kissemissar borta. Vet inte om det funkar? Är det någon som har en tigerhanne hemma som kan avvara lite urin? :)

mvh plexi
 
Trots allt måste man skilja på tamdjur och vilda djur.
Har man problem med katter, är det oftast ett fåtal katter, som gång på gång, förpestar tillvaron på olika sätt. Har katten halsband eller om man vet vem som är ägaren, kontakta då ägaren. Vet man inte vem som är ägaren....kattfälla.
 
BAS skrev:
Varför kan inte kattägare ta samma ansvar som hundägare?
En lösspringande hund ger stora rubriker i tidningarna (i alla fall här i storstockholm)
Kan det möjligen vara därför att många är rädda för lösspringande hundar ::)
Ganska många gånger har det ju även hänt att lösa hundar bitit både barn och vuxna.
 
Bra inlägg Solana. Håller helt med dig.
Folk e inte riktigt kloka nuförtiden. De gnäller för det lilla minsta >:(
De borde bosätta sig i i rondellen mitt i en storstad! Där e det ingen riskt för att det kommer djur o smutsar ner deras fina tomt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.