Hej,

Har skickat in kakel och mosaic för analys och det visa sig dessvärre vara asbest i både golv och vägg.. så ska ta in firma för att sanera.

Har försökt leta efter någon branschorganisation för denna yrkesgrupp men hittar inget. Hur vet man att firman gör allt enligt konstens regler?

Någon som har tips på firma i göteborgsområdet?

Mvh

Andreas
 
L
Du får leta efter saneringsföretag , sedan det med konstens alla regler är inte ditt problem och
det enda som du ska se till , är att det plastas in ordentligt runt det område som ska saneras , inte den minsta glipa någon stans , Det är inget gratisjobb ska du veta , ta in priser från olika
för billigt inte bra
 
L Liteavvarje skrev:
Du får leta efter saneringsföretag , sedan det med konstens alla regler är inte ditt problem och
det enda som du ska se till , är att det plastas in ordentligt runt det område som ska saneras , inte den minsta glipa någon stans , Det är inget gratisjobb ska du veta , ta in priser från olika
för billigt inte bra

Jo det är ju såklart viktigt att dom plastar in rummet ordentligt, men även att dom inte tar med asbestmaterial ut i resten av huset eller damm via kläder och dyl.

Hoppas fortfarande på någon rekommendation.
 
Ingen som har bra erfarenheter av någon firma?
 
Av ren nyfikenhet eftersom det har konstaterats asbest, hur gammalt är badrummet?
 
Ocab är väl ett hyfsat välkänt företag som iaf jag uppfattat som seriösa.
 
A Andy78 skrev:
Av ren nyfikenhet eftersom det har konstaterats asbest, hur gammalt är badrummet?
Huset är från 1965 men jag är rätt övertygad om att kaklet och mosaicen är satt senare så jag blev förvånnad. Men alla hus innan 1982 kan ju vara i farozonen, storhetstiden var väl 50 tal till början av 70 tror jag.
 
Ö öringen skrev:
Ocab är väl ett hyfsat välkänt företag som iaf jag uppfattat som seriösa.
Ok får kolla upp dom, har du anlitat dom?
 
Nä, men har varit i kontakt med dom för ev. sanering.
 
Göteborgs betongborrning
 
  • Gilla
Andenzz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.