Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Nä var tyvärr inte ljuset i tunneln, var bara elektrikerna som labbar med elen och drivdonen...

Hantverkarna är överösta med jobb och kunder som gapar efter dem så då misstänker jag att mitt projekt med golvproblematiken hamnat på listan över saker de skjuter upp till en annan dag, eller en annan dag, eller en annan dag....

Blev förra veckan less och började själv experimentera med ytbehandlingar på betong-/flytspackelgolvet. O tänk jag fann en diffusionsöppen lack som till och med är högblank, som de ursprungliga önskemålet! Den mörkar inte heller ner hela betongen till brun-grå utan torkar upp fint! Så skönt at det problemet är ur världen, så då återstår ju bara att hantverkarna ska masa sig dit och finslipa golvet innan lacken läggs på.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Elektriker på plats i går och i dag håller på att lösa klurigheten med att fritt kunna välja dimmer-/brytarserie och köra tre-fas spotlightsskena (Global) med LED spottar (Rubn). Det är inte det enklast att få dimmer att fungera på så låga W-tal utan att flimra eller helt sonika släcka ner LED spottarna. Planen är; lös dosdimmer som kläs med en Renova återfjädrande vipp-brytare. Övriga huset har denna Renova serie men då till halogenspotlights, vilket var det som var vanligast på marknaden då de tidigare våningsplanen renoverades.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.