Glömde ett "ut" i rubriken..
 
Hemmakatten
Kan du precisera lite närmare VAD på utsidan tycker är knasigt. har läst hela beskrivningen och sett bilderna. Och för mig ser det bra ut. Lite för mycket plastmattor för min smak här och var i rummen men annars ser det ut som ett bra hus för de pengarna,Mycket av de dyra reparationerna gjorda, så som nytt tak (kolla att unerlagspappen okså är bytt), nu dränering, nutt badrum. För mig verkar det vara ett hus att bara flytta in i och ändra tapeterna så som ni vill ha dem.

Trägården var dock et tråkigaste jag sett på länge. Där kan man lägga hur mycket pengar som helst. En insynsksyddad uteplats är väl det minsta ni vill ha.
 
Jag skulle se till att kolla upp förankringen av altantaket mot huset. Det kan bli en rejäl last där vid stora snömängder med tanke på den låga lutningen. Bärande stomme i huset borde enligt min mening vara förstärkt för att kunna ta denna last.

Kolla även att skärmtaket täcks av bygglov då det är större än 15 kvadrat som brukar vara undre gräns för bygglov.

Kanske bilden ljuger (??), men klinkers ser ut som den lades på nyårsdagen i onyktert tillstånd. Kan ge en hint om att annat kan vara hast jobb. EDIT: Läste mer i beskrivningen och det verkar vara plastmatta, hur som helst, jag tycker inte det ser bra ut på bilderna.

Jag skulle inte buda på detta om jag räknar med att ha 2-3 barn, men den åsikten är nog mest infekterad av storleken på vårt hus och de 3 barnen vi har.
 
Redigerat:
Bra placering av micron. :)
 
Norrhyttan skrev:
Bra placering av micron. :)
Barnsäker :cool:
 
Jag tycker det ser helt ok ut. Elen kanske behöver en översyn då det var väldigt mycket utanpåliggande och gamla brytare/uttag men det behöver ju inte vara fel i sig.

Annars tycker jag det såg välskött ut. Men kan verkligen värmekostnaden stämma? 12000kr/år för fjärrvärme tycker jag låter rejält i underkant.

//Johan
 
Panelen i innertaken verkar gjort slarvigt och/eller dåligt målat. Förtjänar kanske att kollas noggrannare.
 
Hemmakatten skrev:
Kan du precisera lite närmare VAD på utsidan tycker är knasigt. har läst hela beskrivningen och sett bilderna. Och för mig ser det bra ut. Lite för mycket plastmattor för min smak här och var i rummen men annars ser det ut som ett bra hus för de pengarna,Mycket av de dyra reparationerna gjorda, så som nytt tak (kolla att unerlagspappen okså är bytt), nu dränering, nutt badrum. För mig verkar det vara ett hus att bara flytta in i och ändra tapeterna så som ni vill ha dem.

Trägården var dock et tråkigaste jag sett på länge. Där kan man lägga hur mycket pengar som helst. En insynsksyddad uteplats är väl det minsta ni vill ha.
Det är nog altanen och förstukvisten som jag tycker ser lite "vekt" byggda ut, men som sagt är jag helt okunnig på husbygge/renovering. Sedan sägs det att träfasaden inte har tillräckligt med luftspalt. Kan detta ses med blotta ögat?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.