Hej,
Jag har en hantverkare här och han har börjat fästa 60x60 klinker på väggen. Tittar man ovanifrån neråt så ser det i mina ögon inte ut som om plattan sitter fast ordentligt. Vad säger ni som kan? Ska det se såhär tomt ut?

Tack på förhand!
 
  • 60x60 klinkerplatta inte helt fast på vägg, avståndsverktyg syns, och underliggande fix är synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ovanifrånvy som visar en kant av en 60x60 klinkerplatta på vägg, med synlig otillräcklig fästning och tomrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 60x60 klinkerplattor som installeras på en vägg med nivelleringssystem i ett pågående byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Överblick av 60x60 klinkerplatta som inte verkar sitta fast ordentligt på väggen, sett ovanifrån.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om fixet torkat hyfsat och underlaget är någorlunda stumt så borde det gå att knacka på plattan och höra ifall det är bom. Nu har jag bara erfarenhet av golvbelagd klinker, men där funkaf denna metod.

Sen kan ju också plattsättaren varit smart och inte kladdad supermycket fix just i kanten av plattan då detta trycks ut utanför plattan när man sätter dit den, och då kladdar ner utanför plattan
 
  • Gilla
Andie Gson
  • Laddar…
Ska inte så stora plattor strykas på baksidan också? Ser snyggt ut annars!
 
  • Gilla
Andie Gson
  • Laddar…
T Tjrex skrev:
Ska inte så stora plattor strykas på baksidan också? Ser snyggt ut annars!
Han tryckte till dem lite innan han gick så ser ok ut nu, men fortfarande sjukt nervös! :)
 
T Tjrex skrev:
Ska inte så stora plattor strykas på baksidan också? Ser snyggt ut annars!
Jo, man bakstryker alltid storformat men det kan du väl inte avgöra på dessa bilder om han gjort eller inte... :surprised:

Tycker det ser väldigt rent och snyggt ut iaf och håltagningarna ser proffsiga ut så jag tycker inte du ska oroa dig i onödan.
 
  • Gilla
Andie Gson och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Jo, man bakstryker alltid storformat men det kan du väl inte avgöra på dessa bilder om han gjort eller inte... :surprised:

Tycker det ser väldigt rent och snyggt ut iaf och håltagningarna ser proffsiga ut så jag tycker inte du ska oroa dig i onödan.
Tack! Såg idag att han tar fix både på vägg och platta, så lite mer lugn nu. Det såg inte ut som fixet hade tryckts ut alls så fick klump i magen…
 
Andie Gson Andie Gson skrev:
Tack! Såg idag att han tar fix både på vägg och platta, så lite mer lugn nu. Det såg inte ut som fixet hade tryckts ut alls så fick klump i magen…
Nä, den killen vet vad han håller på med så låt honom fortsätta bara... En extra kaffe kan han vara värd också!
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp och 2 till
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Nä, den killen vet vad han håller på med så låt honom fortsätta bara... En extra kaffe kan han vara värd också!
Hahaha…
 
anders07 anders07 skrev:
Nä, den killen vet vad han håller på med så låt honom fortsätta bara... En extra kaffe kan han vara värd också!
Glöm inte fikabröd
 
S Srixon skrev:
Glöm inte fikabröd
Har varit väldigt generös med fikabröd!
 
  • Gilla
anders07
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.