Hej!
Är det någon som vet något om dessa två arkitektfirmor? Har ni ris eller ros eller bara synpunkter i största allmänhet tages de tacksamt emot!!!
 
Inte så mycket handfast att komma med förutom att vi ska anlita Arkitekter bygger Sverige för att rita vårt hus. Du får fråga igen om några månader!
 
Det enda jag har att komma med är ett tyckande om Sense House hemsida;) . Det verkar som om det är några hemmapulare som startat husbyggen - verkar inte som om de är arkitekter heller - och inte har de ensingång skrivit ut sina namn på hemsidan.

Jag är väl gnällig förstås - men jag tycker att det skall finnas stor vederhäftighet hos ett företag där jag lämnar över min största investering i livet ...
 
Sensehouse skulle nog kunna göra ett hus som jag vill ha det men kan man lite på dom?
De verkar inte ha byggt så mycket men ska kollas närmare.
 
Nu har jag haft mailkontakt med David på Sensehouse (svarar blixtsnabbt).
De har byggt 7 hus hittills och kommer att färdigställa tre till under våren.
De vill bara bygga i storstockholm tyvärr så det blir inte aktuellt för oss som bor 35 minuter norr om norrtull!
Fick en prisuppgift på ett hus som det som de byggt på Ingarö på 19.000:-/kvm utan markarbete. Det huset har dock en hel del exklusiva detaljer så de kan nog bygga billigare. De bygger i lösvirke med totalentrepenad.
 
Hemmakatten
Arkitekter bygger Sverige" har vackra o välbalanserade hus. Väl värt att satsa på ett
arkitektritat hus med välutnyttjade kvadratmetrar.

David på Sensehouse är ju 'David' här på forumet som startat husbyggarföretag. Har sett det röda Nacka-huset, blev inte imponerad av varken kvalité eller finish.
 
Aji skrev:
Hej!
Är det någon som vet något om dessa två arkitektfirmor? Har ni ris eller ros eller bara synpunkter i största allmänhet tages de tacksamt emot!!!
Arkitekter bygger Sverige kan varmt rekommenderas. Du får dessutom projekteringen gjord i 3D vilket ger dig bättre uppfattning om designen jämfört med 2D.
 
Nu har vi bott ett halvår i huset som Arktiekter Bygger Sverige ritade. Vi tyckte allt såg väldigt bra ut på ritningarna, men det blev ännu bättre i verkligheten. Dessutom fick vi massor av goda råd under projekterings- och byggprocessen.
 
Hej Håvis!
Hade varit lite intressant att veta lite mer om ditt hus eftersom jag är intresserad av Arktiekter Bygger Sverige, typ storlek, vart de ligger, hur mycket arkitekterna kostade osv. Dvs så mycket som du vill/orkar dela med dig av.

tacl på förhand!
 
Huset ligger i Göteborg och är en enplansvilla om ca 130 m2 boyta. Har skickat att PM till dig Mangan 13 där du fått min mailadress.
 
Hemmakatten
Sensehouse verkar ha slutat med sin verksamhet, gått i konkurs kanske? Hemsidan är borttagen och bolaget verkar inte finnas mer.
 
Sensehouse hittar åtminstone jag medelst en enkel googling - www.sensehouse.se

Jag hittar ingen direkt information som pekar på något annat än att firman lever.
 
Hemmakatten
Ah, där ser man.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.