Är det bara jag eller har "Senaste inlägget" i den svarta fältet längst upp börjat länka till trådens första sida, och inte till det senaste inlägget?
 
Jag ändrade igår så att man kommer till trådens första sida istället för till trådens sista inlägg. Fördelen med detta är att man då slipper "hoppet" att man först kommer högst upp på sidan och därefter hoppar till sista inlägget. Särskilt irriterande om tråden har många bilder och/eller man har taskig internetuppkoppling. Bra eller dåligt?
 
Eftersom jag klickar på "senaste inlägget" och inte "tråden med det senaste inlägget" så tycker jag bestämt att det var bättre förr ;)

Jag höll på att svara på sista inlägget på första sidan i en tråd som var tre sidor lång eftersom jag trodde att det var det senaste inlägget.
 
Men om vi ändrar "Senaste inlägget" till "Senaste uppdaterade tråden" eller bara "Senaste" känns det bättre då? Finns det fler som inte gillar att sidan inte längre hoppar och vill att vi ska rulla tillbaka?

Högst upp i forumtråden finns det också en rad det är det står "39 läst · 2 svar · Senaste svaret idag 14:36". Den sista kan man klicka på för att komma till sista inlägget.
 
Jag håller med 13th Marine att det är lite oväntat beteende när man klickar på "Senaste inlägget [...]" och då rimligen förväntar sig att komma till just senaste inlägget.
Alternativ 1: Döp om till "Senaste uppdaterade tråd" -- dock fortfarande lite tvetydigt, då man ändå kan förväntas vilja hoppa till senaste uppdateringen (i.e. sista inlägget).
Alternativ 2: Man kommer direkt till sista inlägget, helt enkelt. Plötsliga hopp är så klart inte kul, men kanske det mindre besväret (iaf för mig). Kan gå att designa om problemet med hopp, men misstänker detta kostar mer än det smakar att designa om (förallokering av ytor. Bilder bör laddas absolut sist, och enbart i förallokerade lager som matchar deras storlek).

Tack för tipset om "Senaste svaret" i trådsidorna -- aldrig lagt märke till det tidigare, och det är ju smidigt.
 
Detta hade fallit helt i glömska. Ber om ursäkt för det. Vill i alla fall bara berätta att vi fixat så att man nu kommer till första olästa när man klickar på "Senaste inlägget: 11:33 Problem med Säljare!"-länken uppe i svarta listen.

Icke inloggade kommer till sista inlägget.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Ett önskemål till, det är att man när man klickar på första inlägget får se hela inlägget, nu missat man toppen av inlägget med datum/svara/citera...
Ser man inte den så vet man inte om inlägget tillhör trådskaparen eller ej (då den i så fall är i färg).

Skärmbild av ett diskussionsinlägg på ett byggforum med text om byggmaterial och miljöpåverkan.
 
Hm. Ser ut som du använder Firefox på skärmdumpen, stämmer det?

Javascriptet som gör att man "hoppar rätt" efter det att man klickat på en länken verkar inte funka när vi testar i Firefox. Vi försöker fixa men vet inte hur lätt det är.
 
Det är Eldräven ja.

Då vet jag =)
 
Det händer att vi glömmer testa på Firefox. Numera är det bara 6% av besökarna som använder Firefox, för 5 år sedan var det närmare 20%.
 
Intressant, visste inte att vi var så få, men sen kör jag ju SAAB också ;)

EDIT: Kör förvisso chrome på min andra dator, men jag gillar fortfarande FF mer.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag förstår dig. Jag är också Saab-älskare, fast numera kör jag mest Kia. Utvecklingen går framåt. ;)
 
Jag saknar tabhanteringen i chrome, jag föredrar att "scrolla" bland dem och se både ikon och text, chrome gör dem till små oläsbara saker :/

Helt och hållet OffT:
Har en vän som köpte en rent ny Kia för två år sedan, och när han började stolt berätta om tillvalen han gjorde så satt jag och funderade "detta var ju standard på min SAAB från 02" ;)
 
13th Marine skrev:
Helt och hållet OffT:
Har en vän som köpte en rent ny Kia för två år sedan, och när han började stolt berätta om tillvalen han gjorde så satt jag och funderade "detta var ju standard på min SAAB från 02" ;)
Jag köpte en sprillans ny KIA Soul för 2 år sedan. Utrustad med automatväxel, backkamera, skinnklädsel, värme i ratten, värme i baksätet, många mugghållare, taklucka, panoramatak, "ring Marlen"-bluetoothfunktion, lyssna på spotify trådlöst, lätt att parkera, bra fungerande servostyrning, trygg att köra eftersom man sitter lite upphöjt. KIAn kostade 195 tkr. Min gamla SAAB 95 från 03 hade inga av dessa funktioner och den kostade drygt 300 tkr när den var ny. :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.