M
På webbsidan finns en fin funktion som heter "Senaste inläggen". Om jag klickar på den kommer de senaste trådarna med nyast inlägg/svar i. Perfekt :)

Vad jag saknar är möjligheten att använda webläsarens "Uppdatera/Reload" funktion. Tyvärr kommer inga nya trådar upp med den, och efter en stund slutar sidan helt att fungera tills jag trycker på "Senaste inläggen" igen.

I Byggahusappen fungerar det, så det vore fint på websidan också.
 
M
larsbj skrev:
Jag har lagt en genväg ifavoritfältet direkt till [länk] det fungerar både som uppdatering och att jag kommer direkt till senaste inlägg utan gå via startsidan.
Ah, det var ju en bra idé.
 
Fast det finns ju en länk till senaste inläggen strax under loggan? Klickar man på den så kommer man till senaste inläggen.
 
M
Varför kan man inte ha så att reload funkar? Det vore bäst; slipper scrolla upp, slipper sikta på en knapp, kann använda snabbkomandon ellet mousr-gestures (som jag gör)
 
Micke64 skrev:
Varför kan man inte ha så att reload funkar? Det vore bäst; slipper scrolla upp, slipper sikta på en knapp, kann använda snabbkomandon ellet mousr-gestures (som jag gör)
Korta svaret är att forummjukvaran (som vi inte utvecklat själva utan köpt in) inte fungerar så.

Det lite längre svaret är att sökfunktionen på forumet (som är den som används för att generera listan) är uppdelad i tre olika delar,
En del som tar emot din input som du söker på
En del som gör själva sökningen och lagrar den i databasen
Och en del som faktiskt visar sökningen

Genom att ha den här uppdelningen så kan man dela sökning mellan flera använda eller navigera till en annan sida och sedan tillbaka utan att göra om sökningen. Att göra en sökning tar ganska mycket serverkraft, så genom att bara visa ett tidigare sparat sökresultat istället för att söka igen så blir sidan mycket snabbare för alla besökare.
Nackdelen är ju som sagt att det inte går att refresha eftersom man då bara återigen visar resultatet av det gamla sökresultatet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.