Såg just det senaste programmet av Arga Snickaren där man var i avsaknad av källargolv och en lös smet av vatten/lera utgjorde golvet vid första besöket. När sedan alla hantverkare kom dit var golvet klart, hur fick dom till det egentligen?
 
De använde sina sista sparpengar. 😜
 
Snickaren pratade i början om att fylla upp med makadam.
Jag antar att de fyllde upp till en bit ovan vattnet, isolerade eventuellt lite och gjöt en platta på. Vad jag såg så slängde de på en nålfiltsmatta så det kanske inte fanns utrymme för isolering och heltäckande mattan blev en nödlösning för att inte frysa tårna av sig.
 
Det ligger golvvärme ingjutet. Golvvärmecentralen tog plats så han sågade upp garageporten till stor glädje.
 
När ändå det där avsnittet är på tapeten.Undrar hur det står till med fuktkompetensen hos Arge Snickaren.Dom satte igång och reglade,isolerade och avslutade med Osb och gips.Är inte det en klassisk mögelkonstruktion i källare.Speciellt när det verkar vara väldigt högt vattentryck.
Fredrik

Sent from my ST17i using Byggahus
 
Det låter som en risk med både golv och väggar. Jag reagerade också på att man satte gullfiber som isolering på insidan.
 
Tycker aldrig dom där programmen tar upp dom riktigt intressanta lösningarna. Att se dom spackla o måla under 10min varje avsnitt ger ju ingen kick precis. Värst är det nog med Martin Timell som brukar stå o köra skruvdragare i 5 min i varje avsnitt...

När det gäller källaren så blir det väl lite andra förutsättningar om den ska hålla rumstemperatur hela tiden..
 
Det handlar ju bara om reklam, inget annat.

Nåt djävulskt fult med fodren gjorde de iaf, några kvadrater i hörnen.
 
  • Gilla
meckis
  • Laddar…
Instämmer, GERA!!!
 
  • Gilla
meckis
  • Laddar…
Jag såg inte, och brukar inte se, programmet men angående "klossar" som avslutning/hörn på foder/lister tycker jag det ibland är helt OK. Beror helt på förutsättningarna!
 
Ja jag satt också och klurade på vad fanken som hände med golvet, för det var ju något som han gjorde stor grej av i inledningen (skrattade, tryckte i ett spett, petade med en spade, skojade om swimmingpool etc etc) sen INTE ETT ORD om vad som hände, vem som fixade det, och HUR de gjorde. Jag var övertygad om att jag hade missat några minuter och spelade in reprisen också, men nä man sa inget alls.

Tycker att ArgaSinckaren av någon anledning har blivit sämre senaste säsongerna. Det är inget "intressant". Vet inte om man helt enkelt blivit mätt på det eller om de producerar programmen annorlunda. Det jag stör mig på allra mest är detta totalt meningslösa 10sekundersklipp efter reklamen som heter "STRAX". Fyller inget som helst syfte, är det bara där för att man ska irritera sig? Sen att programmet också har blivit sönderhackat med flera kortare 2-3minuters reklampauser gör ju inte tittandet bättre.

Vet inte om det framgick, men det var väl typ 3 barn där men bara två av dem fick nya rum, vart ska det tredje sova? Som det var nu sov väl alla i vardagsrummet? Något både jag och frun funderade på... Innan har det alltid varit fullt fokus på att alla barn ska ha varsitt rum, det har blivit rejäla konflikter kring detta (värst var väl avsnittet med liraren som byggde världens största garage, hade 3-miljonersbåt i hamnen och sen inte hade råd att bygga klart rum till sina barn...)

/S
 
Såg jag rätt i dagens avsnitt. Satte dom fixturen direkt mot gipset? Undrar vad BKR/GVK säger om det?
 
steve5432 skrev:
Tycker att ArgaSinckaren av någon anledning har blivit sämre senaste säsongerna. Det är inget "intressant". Vet inte om man helt enkelt blivit mätt på det eller om de producerar programmen annorlunda. Det jag stör mig på allra mest är detta totalt meningslösa 10sekundersklipp efter reklamen som heter "STRAX". Fyller inget som helst syfte, är det bara där för att man ska irritera sig? Sen att programmet också har blivit sönderhackat med flera kortare 2-3minuters reklampauser gör ju inte tittandet bättre.
När man kollar på reklam-tv är det du som är produkten och reklamköparen är kunden. Det är därför de har blivit så bra på att koka soppa på en spik. Det gäller att hålla dig framför reklamen så billigt som möjligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.