Så har ligger de till .Dotter (24år ,studerande ) fick en glasfiber segelbåt förra året . Den var på väg att vara skrotad. Saknar segel och var halv fult med vatten ,fast de var på landet. Tiden har gått och hon inser att de kommer inte bli något renovering på hennes sidan.
Vi bo på landet, båten på vagn bredvid garaget med presenning på . Båten är 5 plus meter.
Så. Min galen ide är att gräva en grop lite större än båten , och djup som vatten linje . Ta bort köl . Sedan markduk , grus i hålen. Säkerligen behöves nånting att stödja innan grus och kanske cellplast som isolering .
Har googlat men hittar inte så mycket på koncepten . Fast den sidan http://www.survival-spot.com/survival-blog/boat-in-a-hole-saga-of-a-root-cellar/ läst "With a fiberglass hull it would be leak proof and strong enough to put up with a large amount of weight on the top; as in waves over the bow or… dirt. I started figuring what the structural strength really would be, and found out that many of the fiber glass decks and hulls are pretty much bullet proof since they have to put up with the pounding of rough seas"
Då tänkte att de var inte så tokig ide. Plus man för en flaggstång på köpet.
Input? Idéer? Erfarenhet? Allt uppskattas.
 
Vad ska du använda friggeboden till? Tänker att det mesta antagligen blir ganska opraktiskt?
 
mexitegel mexitegel skrev:
Vad ska du använda friggeboden till? Tänker att det mesta antagligen blir ganska opraktiskt?
Har en stor tomt .Platsen som jag funderat på har fina solnedgångar . Lite som en lusthus .
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
harry73
Jag älskar idén.

Men se till att fixa dränering under båten så att sittbrunnen töms i dräneringsröret, och kan du ansluta toan på avloppet och fixa el och vatten blir den ännu bättre. För att göra det ännu roligare kan man gräva en damm rund båten, men då blir det avancerat :)
 
  • Gilla
Jänkarn på slätten
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Jag älskar idén.

Men se till att fixa dränering under båten så att sittbrunnen töms i dräneringsröret, och kan du ansluta toan på avloppet och fixa el och vatten blir den ännu bättre.
De är mindre båt så ingen toa.
Den momenten i bygget att allt sitter plan /lutar så dränering funkar är i mina tankar .
 
Jänkarn på slätten Jänkarn på slätten skrev:
Så har ligger de till .Dotter (24år ,studerande ) fick en glasfiber segelbåt förra året . Den var på väg att vara skrotad. s.
Så här ser hon ut nu ...
 
  • Båt täckt med presenning på ett byggställning utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jänkarn på slätten Jänkarn på slätten skrev:
De blir bort skänkt .
Du skänker båten istället för att gräva ner? Annars var det ett kul koncept du funderade över. Vad fick dig att ändra dig?
 
L Lilllen skrev:
Du skänker båten istället för att gräva ner? Annars var det ett kul koncept du funderade över. Vad fick dig att ändra dig?
Tid och andra saker som kom i vägen...
Kanske nästa gratis båt för bli en lusthusbåt...
 
  • Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.