Jag har tröttnat på att betala 4000:- om året till Securitas, och har sagt upp avtalet.
Jag vill dock ha kvar ett larm…
Jag kommer att ha kvar 2 st. rökdetektorer, 1 magnetkontakt för ytterdörr och 1 rörelsesdetektor…finns där något annat larm man kan köpa som är kompatibelt med prylarna (868,25 Mhz) från Securitas (Honeywell).
Om jag inte hittar något larm som är kompatibelt med dessa prylar, funderar jag på att köpa ett Tryggahem-larm via Villaägarföreningen…någon som har erfarenhet av detta…eller andra (bättre) förslag?

/FLKR
 
Känner inte till någon annan återförsäljare för Honeywells trådlösa larm i Sverige, men jag tycker du ska kontakta dem ock kolla: Tel 08-775 55 00 (huvudkontor Sverige).

Annars tycker jag att du ska kolla så att larmet du väljer är SBSC-intygat i "Larmklass R" vilket iaf ställer vissa krav på säkerhet och kvalitet.

Lycka till.

P.S. De larmet du haft via Sec'en är SBSC-intygat
 
dom kommer att plocka din central resten är ditt

så du behöver

1 sån http://www.securitywarehouse.co.uk/catalog/index.php?main_page=product_info&products_id=735

sen för att kunna programmera larmet får du ersätta din knappsats vid entredörren med en sån här
http://www.securitywarehouse.co.uk/catalog/index.php?main_page=product_info&products_id=730

då kan du använda ditt befintliga system om du nu har många rörelsevakter osv, jag personligen tycker inte om aroundios detektorer, dem är dåliga, jag hade hellre sett mig om efter ett helt nytt system

typ dsc trådburet, deras trådlösa e riktigt dåliga vad gäller räckvidd på radio-signaler eller visonics powermax om du vill ha trådlöst, detta larm är faktiskt helt ok vad gäller trådlösa radiosignaler och driftsäkerhet om man installerar det på rätt sätt

ett sånt här paket är väldigt prisvärt om man installerar en trådlös knappsats och gömmer undan centralen, kanske en trådlös utomhussiren med
http://www.securitywarehouse.co.uk/catalog/index.php?main_page=product_info&products_id=1660

lycka till
 
trygga hem säljer det kittet jag länkade till nederst, men tar bra betalt för det
 
Tack K-A
Mycket intressant info.
Nu får jag bara fundera på om jag klarar av att installera en ny Honeywellcentral eller om jag ska köpa TH's larn (dyrare än från UK men med svensk suport)
/FLKR
 
Nu har jag bestämt mig för att köpa ett nytt Powernax larm.
Från en av dessa
Securitywarehouse i UK... 5400 SEK med obefintlig support
Larmtorget Sverige 7200 SEK färdig programmerad med telefonsupport
Tryggahem Sverige 8100 SEK med telefonsupport

Hur svårt är detta att installera??...om man är "normalbegåvad"?? och elkunnig
Är det dumsnålt att spara dom 1800 SEK som är skillnaden mellan UK och Sverige...
Larmet skal sen kopplas till Securitas Alert (80:- / mån)

/FLKR
 
Hej
Jag har ganska nyligen köpt ett Powermax+ larm som jag installerade själv.
Det var inte speciellt svårt alla inställningar hade leverantören gjort innan leveransen.
Trodde faktiskt att det skulle vara svårare än det var. Har kopplat det till Falcks larmcentral för 67kr kr i månaden.

/Henke
 
Var köpte du ditt larm?

/FLKR
 
Beställde på nätet från Protexus. Dom har några olika paketlösningar på sidan.
Jag beställde ett ganska stort paket och fick ett schyst pris dock inte i klass med UK.

/Henke
 
Om man nu har ett komplett begagnat Aroundiolarm-kan man då köpa knappsatsen och programera befintligt larmet så det ringer upp sin egen telefon?
Tycker det känns som man måste ha en kabel och plugga in i centralenheten?

//Bagar´n
 
ja rent teoretisk ska du kunna det OM du har installatörskoden för o komma in i centralen överhuvudtaget
 
Då återstår problemet med att hitta installationskoder.
När larmet ringer upp måste det kvitteras på något sett i telefon??Kan man höra på tonerna/pip vilken sektion som larmat??

Går det som privatperson att köpa programmet som installatörerna använder,domopc/pda??

//Bagar´n
 
det vet jag faktiskt inte hur de fungerar med uppringningen, domopda har du til lde nyare centralerna med gsm cmi lmi etc till de äldre är de tb550 de använder
 
Vet inte exakt vad mitt larm heter,har för mig att det kallas G-09 på "aroundio språk" med gsm uppringning.
Fått larmet att ringa upp till min mobil,problemet är att den ringer var 10minut oavsett om det är på eller av...(kontantkortet blir snabbt tomt).Verkar vara någon linjetest eller om den saknar någon kvittens.

//Bagar´n
 
oki, ja jag har faktiskt ingen erfarenhet av att koppla larmet till mobbe mer än att jag vet att du kan ändra llarmformat inne i programeringen, den använder nog secom3 som default, prova ändra det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.