Jag är i tagen på att handla ett larm jag med då från securitas som kör gsm och bredband så man har 2 linor ut.
6 magnet kontakter. 2 rökdektektorer med siren och tal, 2 manöverpaneler, 2 nyckelbrickor,2 sirener, 2 rörelse dekare med kamera.
Det kostar 7930:- sen 298:- i månaden utan bindningstid, fri installation och allt det vanliga med funktionsgarantier väktar utryckningar mm.
Om du går ur tjänsten direkt så har du fortfarande ett bra larm som kan ringa upp telenummer, ja det funkar som vanligt.
Vi har närmaste vakt knappt en kilometer från oss.

Fråga även om allt det här med att störa ut, man kan störa gsm signalen men då funkar ju bredbandet. Larmet i sig har sabotage funktion och känner av om det är något på gång.
Tycker det ser bra ut! vad tycker ni.mvh
http://www.verisure.se/verisure-tech...ket-villa.html
 
Hej!
När jag tittade på larm så var det 24mån bindningstid på Verisure. Det mest negativa tyckte jag var att man inte kan koppla det till någon annan larmcentral eller till sig själv om man vill avsluta tjänsten hos Securitas.

Det var dock några månader sen jag tittade på det, kanske man ändrat konceptet? Tycker du skall fråga om du får programmeringskoder så att du kan konfigurera om systemet samt att det verkligen går att ansluta det till andra larmcentraler. Känns onödigt att betala dom pengarna om larmet är beroende av Securitas. Så se till att det står i avtalet att du äger hårdvaran och få svart på vitt att det verkligen kan kopplas till dig direkt eller till annan larmcentral.

Bra med dubbla kommunikationsvägar. Jag kör fast telefon och GSM i mitt. Samt bilder från kamera över gprs.
 
Personligen, och vad jag förstått av flera i tidigare trådar här på forumet, så har jag svårt att motivera kostnaden för väktartjänsten. Så om du inte redan funderat på detta så är mitt råd att du funderar på nyttan.

Priset på larmet är nog hyfsat men varför så många magnetdetektorer?
 
Antalet magnetkontakter kanske beror på att TS vill ha ett ordentligt skalskydd?

I övrigt undrar jag, skulle du äga det där larmet själv och ha tillgång till alla koder och möjlighet att felsöka, ändra och fixa - även under bindningstiden? Eller äger Securitas 'huvudnyckeln' till systemet under bindningstiden? Om dom gör det, kolla hur mycket det kostar att få hjälp. Hur fort de kan komma vid tekniska fel, om du vill ändra något osv.

Här hemma körs hybridlarm (trådat och trådlöst) utan uppkoppling till väktartjänst. Funkar hur bra som helst och jag får pilla och peta med larmet hur mycket (eller lite) jag vill :)
 
lego skrev:
Antalet magnetkontakter kanske beror på att TS vill ha ett ordentligt skalskydd?
Ja, kanske men då känns 6 st spontant kanske för få istället. ?
 
Jag har kört med Securitas ett tag nu och tycker det har funkat kanon, aldrig varit nått problem när nått hänt, katten fick tex igång larmet och de var snabba ut och kolla läget osv.

När jag skaffade mitt var ju dealen att man var bunden 24 månader och därefter kunde man välja bort väktarskyddet och köra larmet som vanligt.

Felsöka osv kan man ju göra via hemsidan man loggar in på, och där kan man ju även tillfälligt inaktivera enheter om man ska byta batteri eller dyl.
Fel på ren hårdvara/installation står iaf i mitt avtal att det är gratis under bindningstiden.

Jag tycker personligen att det klagas rätt mycket på kostnaderna, men vad är de där 250-300kr i månaden, jag köper pizza för mer pengar per månad, mobiltelefonen kostar ungefär det samma, så jag ser inte den kostnaden värre än många andra kostnader för onödiga saker man har.
Det går ju som sagt välja bort efter 24 månader om man inte är nöjd.

Själv så tycker jag nog väktartjänsten är den största anledningen till att skaffa larmet, reser utomlands en hel del och känns skönt att veta att om nått inträffar så åker någon dit och ser till att skador lagas tillfälligt, tex ett trasigt fönster kan ju ställa till rätt mycket om det regnar under 1 vecka.
Så jag värderar det väldigt högt, kan inte begära att grannarna ska stå där och fixa om nått inträffar.

Securitas skyltarna/märkerna är ju även dem värda en hel del....
 
En fråga:

Jag har också ett securitaslarm och har laddat ner deras app. Men för att man skall kunna slå på och av systemet via appen krävs det att man har tjänsten "aMessage", d.v.s. SMS.

Jag har tolkat detta som att det är en nödvändighet eftersom systemet idagsläget enbart är kopplat via GSM.

Men om jag jackar in det på mitt nät, d.v.s. stoppar in en LAN-kabel i huvudenheten, kan jag då larma på och av utan att behöva köpa SMS-tjänsten från Securitas?

Är det någon av er som testat detta?

Edit:
För att inlägget inte ska bli allt för offtopic kan jag tillägga att jag är nöjd med mitt securitas-larm än så länge. ;)
 
Hej jag ska ringa och snacka med någon som har koll. Jag har bara snackat med säljaren och han sa att det ska fungera som vanligt utan väktar tjänsten.
Annars får det väl bli power max eller nåt sådant.
Jävla svårt, man vill ju inte bli våldtagen.
 
Tänkte bara dela med mig av min erfarenhet av SecuritasDirekt.
Nu bor jag visserligen i Norge men risken finns att SD beter sig likadant i sverige.....

När vi flyttade in i vårt hus-09 fanns det ett larm redan fra SD, vilket vi behöll och skrev overtagelse på med SD.
Nu i våras bestemte vi att inte fortsätta med SD, av olika grunder.
Jag loggade in på min sida på SD og sände ett medelande att vi avslutade avtalet fra 1/8-12.
Med en gång kom en standardmejl att de har tagit emot henvendelsen og skulle bli behandlad inom några dagar.

Detta var i Maj.
Jag fick aldrig någon bekreftelse på att avtalet var uppsagt.

I børjan på Juli kom däremot en faktura på nästa period!

Denna gången sände jag en e-post där jag bestrider fakturan med hänvisning att jag har sagt upp avtalen, och vill ha en bekreftelse på detta.

Efter 10 dagar har jag inte fått någon bekreftelse, så jag ringer in till SD.
Jodå, han kan se att jag sa upp avtalen i Maj og han ser den andra e-posten också, men VILL inte svara på varfør jag inte har fått bekreftelse eller varfør jag fick en ny faktura.

Men avtalen kommer att avslutas som jag vill.
När jag frågar hur det blir med mina nycklar som SD har får jag till svar att jag inte behøver åka o hämta de, utan teknikern som ska göra slutservice tar med sig de.

En uke efter det samtalet får jag brev fra SD, med mina nycklar i!!!!
Alla som tar i brevet känne vad som finns i!!!

Desutom var det en uke kvar av avtalen, om SD hade behøvt komma in hos mig under den tiden, så gick inte det og de kunde då inte fullfølja sitt avtal med mig......

Jag blev irriterad og skrev e-post till SD før att få svar, på varfør de sände nycklar på det sättet,varfør inte teknikern hade de med sig som jag blivit lovad, har fortfarande inte fått svar.

När teknikern kom og skulle ha slutservice inebar det att han klippte av ledningarna till moderkortet och tog det med sig.
Vilken slutservice!!

En uke efter det fick jag en faktura på 490:- før slutservice!!
De skulle alltså ha betalt før att de hämtar en sak som är deras!
Borde inte jag få betalt før att jag tog ledigt fra jobb och släppte in teknikern? wink.gif

Ringde igen till SD och han sa att jodå, det är enligt kontraktet, jag ska betala før det!
Men när jag ber honom tala om vilken punkt i kontraktet som gäller så letar han länge innan han ger upp.
Det finns ingen sådan paragraf!!
Känns som om de førsøkte lura mig!
Jag slapp betala fakturan.

Jag passade på og fråga det här med nycklarna, jodå, det ä deras rutin att sända alla nycklar i posten i ett vanligt kuvert!!
Är det inte sikkerhet SD jobbar med och tar hutløst betalt før?

Efteråt när jag läste kontraktet kan jag inte hitta var det står att moderkortet som de hämtade tillhører SD, så jag skrev en e-post igen och frågade, har ännu inte fått svar og tror nog att jag aldrig kommer o få det heller.

Kommer aldrig mer att ingå avtal med SekuritasDirekt!

//Sven
 
eviljava skrev:
En fråga:

Jag har också ett securitaslarm och har laddat ner deras app. Men för att man skall kunna slå på och av systemet via appen krävs det att man har tjänsten "aMessage", d.v.s. SMS.

Jag har tolkat detta som att det är en nödvändighet eftersom systemet idagsläget enbart är kopplat via GSM.

Men om jag jackar in det på mitt nät, d.v.s. stoppar in en LAN-kabel i huvudenheten, kan jag då larma på och av utan att behöva köpa SMS-tjänsten från Securitas?

Är det någon av er som testat detta?
Nej, tjänsten amessage behövs oavsett, men har man ett rent gsm-larm så används potten med 100 sms till detta (varje av och pålarmning tar ett sms ur potten) har man ett Ethernet larm så tror jag potten används till om man vill skicka sms notifiering till andra personer på sin larmlista tex. Men tjänsten amessage behövs oavsett för att använda appen för av och pålarmning

Sent from my LT22i using Byggahus
 
Redigerat:
MMR skrev:
Nej, tjänsten amessage behövs oavsett, men har man ett rent gsm-larm så används potten med 100 sms till detta
Ok, då vet jag! Tack för svaret!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.