Har det nya hemlarmet (med app) från Securitas och tycker detta funkarar helt okay för dom kraven som jag har. Jag skulle vilja skaffa lite fler tillbehör. Securitas själva är ganska dyra på sina tillbehör. Ser att Clas Ohlsson säljer tillbehör till ett larm som heter ”Electias”. Tangent panelen ser exakt likadan ut som Securitas larm förutom att det inte står Securitas. Någon som vet om man kan installera tillbehören köpta på Clas Ohlsson med Securitas larmet?
 
Hade varit intressant att veta. Det är ju till 99% samma leverantör. Bortsett från basenheten så ser är ju resten identiskt (brandvarnare, kontrollpanel, vattendetektor etc) priserna är ju hälften till en tredjedel på Clas Ohlson.
 
Även jag funderar på samma sak. Kanske man ska köpa en detektor och testa.
Köpvillkoren hos Clas säger detta "Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka varan i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den"
Funkar den inte i systemet så är man inte nöjd och borde kunna lämna tillbaka den inom 90 dagar.
 
Om det fungerar, så kontrollera om det står några vilkor för larmet. Från Securitas sida.
 
Har du nån installatörskod till larmet då?
Vore ju klantigt gjort av securitas om man själv kan installera billiga tillbehör.
 
Dom kör egen modifierade version. Sen vad det innebär..
 
Larmet kommer från Kamic Security
 
Jag har nu köpt en Fjärrkontroll från Clas ohlsson (på öppet köp) och det gick inte att synkronisera den med securitas larmet.

Bara så ni vet så verkar det vara så att seuritas systemet och dess tillbehör ha någon typ av special kodning?
 
Man köper alltså saker som endast fungerar med Securitas och på köpet får man en livslång avbetalning a 300 kr månaden?
 
typ,. efter dom 24 månaderna har gått så äger du ditt system men frågan är ju om du kan använda det utan att vara kund hos securitas
 
RilleRock
Smart affärside :D
 
Har du kollat upp förutsättningarna för vad som händer om man säger upp abonnemanget efter 24 mån? Att larmet fortfarande fungerar "lokalt" förutsätter jag. Frågan är om man kan fortsätta använda "mina sidor" och appen?
 
Subventionerade prylar larm , telefoner mm bygger på att man försöker att låsa kunden att inte kunna byta utan extra kostnader. Larmen kommer från samma levrantör men med olika program i eepromen, larm teknikerna håller givetvis hårt på sina program/koder för att konkurenter, tjuvar ,kunder mm INTE skall mecka själva affärsiden bygger på det,
och man får givetvis betala ofta extra för antalet sektioner.
 
När man köper tjänster känns det rätt orelevant vad tjänste-leverantören behöver för utrustning för att lösa sitt uppdrag. Om larmet inte fungerar tillräckligt väl ut den extra sektionen så är det ju väldigt konstigt att ta betalt för en tjänst som ej kan levereras under gällande förutsättningar.....
 
Genomsnittskunden (privatkunder) har sitt larmsystem i 11 år...Klart branschen vill styra det till att sälja tjänster i stället för produkter.
259:- i mån ger dem drygt 5000:- för en produkt de köper in för runt 2000:-
Betänk då vilken bra affär det är om man behåller kunden i 11 år

Men som med allt annat, vissa väljer att betala lite mer för att det är enkelt o bekymmerslöst (förhoppningsvis). Medans andra vill engagera sig lite mer o kan komma billigare undan.

Nu blev det lite OT, men efter att ha kollat med kamic så är svaret att det inte går att bygga ut Securitas varianten med C.O's prylar.
 
  • Gilla
Masen72
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.