Hej vet någon var jag kan få tag i denna serie?
Jag missade tyvärr den när den gick på TV. Har kollat med biblioteket men det verkar som den inte går att fjärrlåna och det var tveksamt om de köpte in den själva.
Har någon sett den och i så fall är den bra?
 
Tyckte det fanns en hel del matnyttigt i den, inte minst var den ganska rolig. Den är väl producerad av Utbildningsradion, så den går nog att beställa från dem, kanske på www.ur.se.
 
Det finns ett dokument som Byggnadsvårdsföreningen tog fram med detta som dragplåster...

Vet inte på rak arm vad den heter men bör vara någon av dem som finns under:
http://www.byggnadsvard.se/?mcf=sho...&-session=nestor:C024758A13d9c204F1PtK16F3743

Troligtvis var det Byggnadskultur Special, Specialnummer av Byggnadskultur med praktiskt inriktade artiklar. Ca 100 sidor. 65:-/st vid beställning av 5 eller fler exemplar. Porto tillkommer.
 
Det har gått att titta på programmen på webben, tyvärr verkar de inte upplagda längre. Det går att låna program via Mediacentralen (om man är student eller lärare) eller också kan man köpa programmen.
 
Redigerat:
Jag är tyvärr ingetdera och det står att tv-program kostar 250 kr antagligen per avsnitt då. Blir dyrt :(
 
Attans, jag skulle också vilja få tag på denna serie...
 
Jag hittar bara smakprov på 1 min av varje :(
 
Attans också :(

Läs mer om alla program i serien

Sex månader efter sändning kan du se programmen här på webbplatsen. Därefter kan du se smakprov. Till vänster i menyn hittar du fördjupande artiklar med massor av tips.

Kan du inte kolla om det är 250:- för varje avsnitt eller för hela serien?
 
Jo ska göra det
 
Jag har beställt serien från UR 3st DVD kostade 287 kronor och 50 öre för alltihopa av nån konstig anledning?

Helt klart prisvärt den bästa serie om byggnadsvård jag sett på tv.

Så bara att beställa ett ex.......
 
Menar du att det är hela serien för det priset då?
Hade ju varit fint :)
 
aliback skrev:
Menar du att det är hela serien för det priset då?
Hade ju varit fint :)
Yes hela serien, jag betällde bara fönsterrenoveringsavsnittet men priset gällde tydligen hela serien. Jag blev glatt överraskad =)

Snabb leveranstid var det oxå tog ett par dagar bara vill jag minnas.
 
Apropå tv-serier, är det någon som minns serien "Svenska hus"? Den gick för sisådär femton år sedan på SVT och jag skulle så vansinnigt gärna vilja få tag på den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.