Hej!

Har nu installerat mitt Schneider Hometouch och Wiser dimmerpuck. Parkoppling samt installation av hubben var smärtfritt. men nu när jag installerade pucken till vardagsrummet och led lampan som sitter i armaturen är på 2W, men jag kan knappt starta lampan, den startar upp och ser ut som att den vill upp högre i effekt än max, sen slår den ifrån. Startar man om blir det samma scenario. Men man kan ha den väldigt lågt dimrad utan att den slår ifrån. Men vid runt överskrider man c:a 60% av max dimmetstyrka så ger den upp. Blir tokig.

Kan det ha med att dimmerns uteffekt är på 14W???
 
  • Skärmdump av produktspecifikation för Schneider Wiser dimmerpuck på en webbsida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det står att den vill ha minst 5W LED. Troligen är det att du bara har 2W inkopplad som ställer till det.
 
  • Gilla
Linus91
  • Laddar…
Blir prov på en vanlig halogen lampa idag, då kan jag säkerställa att det inte är pucken som inte är problemet.
 
Det slutade med att jag fick sätta en bottenlast över tändtråden. Problemet löst.
 
  • Gilla
Christian.k
  • Laddar…
Dimmerpucken har en min effekt på 5w på led så din lampa har för låg belastning.

Linus91 Linus91 skrev:
Hej!

Har nu installerat mitt Schneider Hometouch och Wiser dimmerpuck. Parkoppling samt installation av hubben var smärtfritt. men nu när jag installerade pucken till vardagsrummet och led lampan som sitter i armaturen är på 2W, men jag kan knappt starta lampan, den startar upp och ser ut som att den vill upp högre i effekt än max, sen slår den ifrån. Startar man om blir det samma scenario. Men man kan ha den väldigt lågt dimrad utan att den slår ifrån. Men vid runt överskrider man c:a 60% av max dimmetstyrka så ger den upp. Blir tokig.

Kan det ha med att dimmerns uteffekt är på 14W???
 
  • Gilla
Linus91
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.