Skulle köpa lite brytare och uttag i Schneiders Renova-sortiment. Upptäckte ganska tydliga prisskillnader mellan Bauhaus och Hornbach. Gäller Malmö. Åberopar prisgarantin på Bauhaus. Exempel: tapetskydd, identiskt lika.
Absolut samma på i båda butikerna. Hornbach 45:-, Bauhaus 99,95. Bauhaus kollar: Inte samma artikelnummer
men likadan förpackning. Kontaktar Schneiders representant som säger att Bauhaus får blisterpack, Hornbach plastpåsar. Och då olika artikelnummer. Alltså, ingen prisgaranti. Men identisk produkt. Gäller hela sortimentet.
Käckt spelat! Kan iaf tala om att Hornbach gör paketet billigare, även om jag får köra en mil längre.
 
  • Gilla
Renhorn
  • Laddar…
Intressant, tack för informationen!

Jag fick lära mig på det svåra sättet att det oftast är värt att titta extra noggrant på Hornbachs installationsstortiment, och det menar jag till deras fördel.

Drog om lite rör här hemma, hade räknat fel och hade två klämringar för lite. Hornbach var enda stället jag var säker på hade det. Jag hade köpt allt från Rinkaby Rör. Jag är så inkörd på att "online är alltid billigare än butik".

Tji fick jag, exakt samma Vatette-kopplingar gick att köpa "löst" i butik på Hornbach för 5-10 kr billigare per koppling. Nu skilde det kanske 100kr på hela projektet denna gång, men ändå. Så blir det något större i framtiden ska jag se till att vara vaksam.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.