Otroligt smart... Om du hittar någon som säljer dem på nätet ropa till för jag vill också ha en :)
 
Sån vill jag också ha! :)
Som ovanstående, såg till om du hittar!
 
Finns att tillgå hos elgrossistern.....
 
Efter lite bläddrande hittade jag detta på deras hemsida. Har du någon av dessa butiker i närheten? Jag vet iaf att Elkedjan som finns i mina trakter aldrig har något problem att ta hem saker. I det här fallet har du ju dessutom E-nummer på det du vill ha så det borde inte vara svårt att få någon att beställa hem det.

Kopplas denna direkt mot nätet och har en liten trafo som ständigt drar lite ström eller hur fungerar den?
http://www.schneider-electric.se/sites/sweden/sv/kunder/konsument/har-koper-du-vara-produkter.page
 
Bjurran skrev:
Kopplas denna direkt mot nätet och har en liten trafo som ständigt drar lite ström eller hur fungerar den?
Enligt specarna så matas den med 100-240 volt så det borde vara så. Är också intresserad av en sådan om den inte är hysteriskt dyr... :p
 
Korvgubbe
Kan någon förklara för mig varför man ska ha ett sådant uttag?
Den enda anledningen som jag kan se är att ladda mobiltelefoner och mp3-spelare, men till dessa brukar det ju finnas laddare till, och gör det inte det så finns det alltid adaptrar för usb. Installerar man ett fast usb-uttag så är man ju "fast" i att alltid använda usb i det uttaget. Med en adapter så är det bara att rycka ut den så kan man koppla in "vanliga" apparater med.
 
  • Gilla
jeppeknaster och 1 till
  • Laddar…
Korvgubbe skrev:
Kan någon förklara för mig varför man ska ha ett sådant uttag?
För att det kan vara användbart och något som inte alla andra har?
 
Korvgubbe
Jovisst, men vore det inte mer användbart att installera ett vanligt uttag och trycka dit en adapter?
 
Håller med Korvgubbe, varför låsa en dosa till en sån begränsad användning när ett vanligt uttag med en adapter i ger mycket bättre funktionalitet. Prylnojja!!
 
Visserligen förlorar man den vanliga funktionen på uttaget, men det vore ändå lite praktiskt att endast ha USB-uttagen, så slipper man adaptern. De tar ju mer plats än bara en enkel usb-kabel. Dessutom slipper man hålla på och leta efter adaptern om man lagt undan den. Usb-kablar brukar man alltid kunna hitta en.

En nackdel kan väl vara om man vänjer sig, så kanske man glömmer att ta med adapter om man är ute och reser ;)
 
Kanske för att adaptrar är fula klumpar (även de minsta) samt alltid har sladden ut åt "fel" håll, oavsett hur man vänder brunnarna.

Dessutom är de kompaktare än motsvarande brunnar + adaptrar. I bästa fall får man in 3 adaptrar i 3 brunnar i en dubbeldosa.
 
Jag har ett uttag i en nisch som bara skall användas för att ladda två telefoner samtidigt, dagens telefoner måste ju ladda varje natt. Då är det ju bra mycket snyggare att bara ha två korta usb kablar kopplade direkt i uttaget

Sent from my LT22i using Byggahus
 
Korvgubbe
Förvisso är det här bara ett usb-uttag, men det kan väl knappast anses vara klumpigt?
 
Klockrent! Måste bara lista ut hur jag skall få en dosa vid "laddplatsen"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.