Hej,

Någon som har förslag på ett snyggt motiv att måla upp på en brun vägg i ett arbetsrum????
Med vänlig hälsning//Linda
 
det är en smaksak men jag tycker bladrankor är fina.beror på hur mörkbrun väggen är, men jag har målat en vägg med bladrankor i liknande "guldfärg",på en " mellanbrun"vägg,blev bra tycker jag...

Ta ett motiv som du själv tycker om,måla av ett fotofrafi av en speciell plats kanske...

lycka till,du kommer säkert på någe/X
 
Vi målade om vår verkstad på jobbet och under en sysslolös dag testade jag att ta ett foto på en jobbarkompis som var sjuk den dagen och öppna detta i vanliga Paint.
Sedan sparde jag (en kopia) det som "monokrom bmp".
Då blir det bara gråskalor av allt.

Sedan printade jag ut det på OH-film och lade på oh-projektor och målade med endast en färg..
Det blev väldigt bra.

PS. Kul min jobbarkompisen hade när han såg sin siluett på väggen sedan. ;D
 
Tänkte bara berätta att motivet blev en Ford F100, sambons drömbil, känns lagomt personligt ifall man säljer bostadsrätten. Det vart grymt bra och häftigt, jag är supernöjd.

Just nu håller vi på att fälla in spotlight i taket så det ska bli kul att se slutresultatet.

(Obs bilden visar overheadbilden inte den målade på väggen.)
//Linda
 
  • bygg.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hejsan!

Det är ju en smaksak. Beror ju lite på vad du gillar och så. Jag skulle själv försöka måla något som berättar eller tar fram nått i rummet. Liksom som i ett arbetsrum skulle jag kunna tänka mig att måla någon som sitter och skriver på en gammal skrivmaskin.. typ einstein eller liknande. Lite humor och allvar i ett... det ska ju lyfta rummet...

Tex i ett biorum är det ju annorlunda .. och i kök.. då vill man ta fram nått annat liksom..

hoppas du hittar nån kul bild
MVH
Sandra
 
Så här ser den ut på väggen, vi håller nu på att fälla in spotlights i taket.
//Linda
 
  • bil.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tycker det är riktigt häftigt, bra jobbat :)

 
mycket snyggt . bra jobb. :) :
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.