Har du något tips om hur vi med hjälp av handöverfräsen tillverkar skyltar där vi både behöver använda oss av bokstäver samt siffror? Finns det någon typ av schabloner som 'tål' att köras över? Eller har du något annat förslag?
 
Kopierhylsa (brukar komma med när man köper fräs) och sen gör du mallar i något tunnt skivmaterial är nog enklast om du ska göra enstaka.
Ska du göra mycket av det kan det vara läge att bygga en pantograf till överhandsfräsen.
 
P Pettman skrev:
Kopierhylsa (brukar komma med när man köper fräs) och sen gör du mallar i något tunnt skivmaterial är nog enklast om du ska göra enstaka.
Ska du göra mycket av det kan det vara läge att bygga en pantograf till överhandsfräsen.
Tack! Jag fick googla på pantograf . Ambitionen är att skapa hållbara skyltar för de ’vägar’ som finns på ’vår camping’ namnade efter öar runtomkring, detta för att gäster ska hitta sin plats.
 
Finns massa varianter på frässchabloner för att fräsa bokstäver o siffror, verkar enklare än att bygga en pantograf om man inte tänkt hålla på med det här dagligen. Sök på "letter and number routing template".
 
  • Gilla
mnils och 1 till
  • Laddar…
Det gav betydligt mer att söka på engelska, jag har bara sökt på svenska tidigare.Tack för tipset! Det ska nog gå bra det här .
 
  • Gilla
Ola C
  • Laddar…
Jag har fräst rätt så mycket skyltar genom åren och tycker att man kommer väldigt långt med frihand om man övar lite. Sen blir det ju såklart inte samma som om man har en mall, men det är rätt så mycket en smaksak.
 
E Erik Gustafson skrev:
Jag har fräst rätt så mycket skyltar genom åren och tycker att man kommer väldigt långt med frihand om man övar lite. Sen blir det ju såklart inte samma som om man har en mall, men det är rätt så mycket en smaksak.
Vi lär ju få öva en del, så kanske det blir på frihand så småningom .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.