Varför tar ni in annonser för voltbox ??
Stor SCAM,! De borde utestängas!
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Då va det dags igen.
 
Vad är problemet? Innehåller dom asbest eller parkslide?
 
  • Haha
claym
  • Laddar…
Nä ingen asbest men inget annat av värde heller!
En ända STOR bluff!
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
E
Trodde att de allra flesta vid det här laget hade koll på att reklam på nätet är riktad. Algoritmstyrd och baserad på cookies sparade på ens egen enhet.
Majoriteten av alla populära hemsidor och forum använder sig dessutom av reklam via google.

På en sajt som denna får man reklam om robotgräsklippare, skruvlådor, trall m.m
På svenskafans är det tv-abbonemang, betting m.m som gäller
På sweclockers får du reklam om grafikkort, ramminnen och tv-spel
Och på happyride blir det reklam om snabba solglasögon och vätskeväskor m.m

Har man dessutom sökt på något specifikt, eller stannat lite extra vid ett ämne som AI känner igen från någon av alla tusentals företag som gör reklam så kommer såklart reklamen att riktas därefter.
 
  • Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
E Emil_K skrev:
Trodde att de allra flesta vid det här laget hade koll på att reklam på nätet är riktad. Algoritmstyrd och baserad på cookies sparade på ens egen enhet.
Majoriteten av alla populära hemsidor och forum använder sig dessutom av reklam via google.

På en sajt som denna får man reklam om robotgräsklippare, skruvlådor, trall m.m
På svenskafans är det tv-abbonemang, betting m.m som gäller
På sweclockers får du reklam om grafikkort, ramminnen och tv-spel
Och på happyride blir det reklam om snabba solglasögon och vätskeväskor m.m

Har man dessutom sökt på något specifikt, eller stannat lite extra vid ett ämne som AI känner igen från någon av alla tusentals företag som gör reklam så kommer såklart reklamen att riktas därefter.
Storebror ser dig...
Orwell hade klart för sig :cool:
 
E Emil_K skrev:
Trodde att de allra flesta vid det här laget hade koll på att reklam på nätet är riktad. Algoritmstyrd och baserad på cookies sparade på ens egen enhet.
Majoriteten av alla populära hemsidor och forum använder sig dessutom av reklam via google.

På en sajt som denna får man reklam om robotgräsklippare, skruvlådor, trall m.m
På svenskafans är det tv-abbonemang, betting m.m som gäller
På sweclockers får du reklam om grafikkort, ramminnen och tv-spel
Och på happyride blir det reklam om snabba solglasögon och vätskeväskor m.m

Har man dessutom sökt på något specifikt, eller stannat lite extra vid ett ämne som AI känner igen från någon av alla tusentals företag som gör reklam så kommer såklart reklamen att riktas därefter.
Det blir extra roligt när någon gnäller över all reklam om nätdejting m.m. :rofl:
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Visst är det kul att raljera över folk som inte fattat hur jobbig surfhistoriken kan vara. Fast om det nu är så att nämnda annons är bluff, så är det byggahus val att släppa in skiten på sidan och deras uppgift att ta bort den. Att bara öppna kranarna för alla annonser och luta sig till baka är inte att respektera sina medlemmar/inkomstkälla.
 
Hep Hep skrev:
Visst är det kul att raljera över folk som inte fattat hur jobbig surfhistoriken kan vara. Fast om det nu är så att nämnda annons är bluff, så är det byggahus val att släppa in skiten på sidan och deras uppgift att ta bort den. Att bara öppna kranarna för alla annonser och luta sig till baka är inte att respektera sina medlemmar/inkomstkälla.
Det fungerar inte så, får du annonsintäkter från Google kan du inte välja bort vad Google väljer att visa. Det baseras på hur du personligen använder internet och därför blir det lite lustigt när man gnäller över annonserna som man själv varit med och "tagit fram".
Det tycker jag man får skratta åt. :cool:
 
  • Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
Menar du att det enda sättet att sälja annonser är att låta google släppa på allt de vill? Det gör inte jag.
 
Hep Hep skrev:
Menar du att det enda sättet att sälja annonser är att låta google släppa på allt de vill? Det gör inte jag.
Nu tolkar du in saker jag inte skrivit. Självklart kan man välja andra sätt att finansiera sidan men byggahus har valt Google och det fungerar som beskrivits. Sen kan man tycka vad man vill om det.
 
Hep Hep skrev:
Menar du att det enda sättet att sälja annonser är att låta google släppa på allt de vill? Det gör inte jag.
Och menar du att dom som säljer annonsplatser ska ha den kunskap som fodras för att faktagranska alla annonser? Det ställer i mina ögon orimliga krav på dom som säljer annonsplatser. Det handlar ju inte om någon enstaka vara/annons utan om ett nästan oändligt antal varor/produkter.
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
Nu tolkar du in saker jag inte skrivit. Självklart kan man välja andra sätt att finansiera sidan men byggahus har valt Google och det fungerar som beskrivits. Sen kan man tycka vad man vill om det.
Precis det jag menar. Väljer man google rakt av har man gjort det lätt för sig. Man får sina pengar, men i paketet kommer då att man får en del kritik och en inte obetydlig andel användare som blockar annonser. Jag blockar inte annonserna, men är en del av kritiken.

Jag har själv valt andra vägar där jag tycker det är viktigt vad användarna tycker om sin upplevelse, men på andra ställen, som ex youtube, låter jag jag pengarna tala och struntar i vad som syns.

Det jag tror många missat, är att man inte behöver välja mellan annonsfritt och googles skräpannonser. Det finns många nyanser i gråskalan.
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
O
Hep Hep skrev:
Menar du att det enda sättet att sälja annonser är att låta google släppa på allt de vill? Det gör inte jag.
Då är du en okunnig killgissare som har fel. Istället för att hålla på och tjafsa föreslår jag att du läser på lite om Google AdSense.

I korthet fungerar det så att sajterna säljer annonsyta till Google. Google säljer sedan exponering till annonsörer och sajterna får betalt för det som exponeras genom deras sidor. Sajterna kan dock enbart välja vilka målgrupper de har men inte välja enskilda annonser. Det finns visserligen vissa möjligheter att blockera enskilda annonsörer men det är dels omständligt och dels lite mot Google policy:

https://support.google.com/adsense/answer/180609?hl=en
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Man kan anmäla/blockera olämpliga annonser genom att klicka uppe i högra hörnet av annonsen. Det funkar många gånger bättre än att klaga här...
 
  • Gilla
Oldfart
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.