Eftersom det i princip är omöjligt för oss att dra tråden runt alla träd o buskar, tänkte jag sätta upp några snygga, diskreta staket runt dessa. Självklart så finns det såna på marknaden, tänkte jag. Men efter lite sökande så blev jag lite osäker - hittar inget.

Så min fråga: Finns det inga såna att köpa? Tycker att det borde finnas en marknad för sånt, när antalet robotar ökar.

Tack på förhand för svar.
 
Varför inte kantsten i nivå med gräsmattan så att du slipper trimma? Du slipper ju även att roboten stöter in i buskarna /träden om du inte skall ha tråd kring dem.
 
bjogen skrev:
Eftersom det i princip är omöjligt för oss att dra tråden runt alla träd o buskar, tänkte jag sätta upp några snygga, diskreta staket runt dessa. Självklart så finns det såna på marknaden, tänkte jag. Men efter lite sökande så blev jag lite osäker - hittar inget.

Så min fråga: Finns det inga såna att köpa? Tycker att det borde finnas en marknad för sånt, när antalet robotar ökar.

Tack på förhand för svar.
Kolla på blocket har för mig att jag sett något liknande där..
 
Det finns plattstål du kan köpa hos din lokala järnhandlare. De finns tex 100 x 3 mm eller 200 x 5 mm. Vissa svetsar på bitar av armeringsstål så du kan fästa ner i marken, eller så slår du bara ner plattstålet i marken.
Här finns lite inspirationsbilder där man också kan handla. Dock är det förmodligen mycket mycket dyrare att köpa färdiga därifrån än att köpa stålet från stålhandeln
http://www.markmiljoab.se/vara-produkter/
 
Jag använder gröna trådstöd för buskar. 4st per buske. Sätter ihop dem med buntband för ökad styrka. Finns låga, eller klippa av dem till lämplig höjd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.