R
Hej, jag har köpt hus och där i finns en luft/vatten värmepump som heter Sanyo SHP-C45DEN från 2007.
I manualen till den står det att den kan fjärrstyras med såkallat "minicall" men sen framgår inget mer om hur jag möjligör detta? Antar att det är ett sms man ska skicka till den eller kanske en app eller liknande. Nån som vet hur man realiserar detta?
 
http://sv.wikipedia.org/wiki/Minicall Där har du en grundläggande beskrivning av Minicall
Om jag förstår det hela rätt, så kommer du behöva en Minicall abonnemang samt en Minicall enhet som du kopplar in till värmepumpen.

Inte för att vara negativ nu, men Minicall på en enhet från 2007? Det låter lite bakåtsträvande av fabrikatören
 
R Roland112 skrev:
Hej, jag har köpt hus och där i finns en luft/vatten värmepump som heter Sanyo SHP-C45DEN från 2007.
I manualen till den står det att den kan fjärrstyras med såkallat "minicall" men sen framgår inget mer om hur jag möjligör detta? Antar att det är ett sms man ska skicka till den eller kanske en app eller liknande. Nån som vet hur man realiserar detta?
Hej Roland, Jag har en exakt likadan utedel i min luft/vatten-värmepump. Tyvärr har kretskortet slutat att fungera och det verkar omöjligt att få tag på kretskort för Sanyos värmepumpar efter att Panasonic köpte Sanyo. Om Du till äventyrs har kvar utedelen utan att använda den, är jag mycket intresserad av att köpa kretskortet till ett mycket bra pris./Ralph
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.