Vi har fått överta en förrådsbyggnad som tidigare använts som ett provisoriskt stall periodvis. Det är ett betonggolv, innerväggar av trä, och spiltor för ett antal hästar. Stallet luktar just stall, och om vi nu villl använda byggnaden till något vill vi få bort lukten. Allt är utstädat men lukten har väl satt sig i byggnaden så att säga.
Hur går man bäst tillväga att åtgärda lukten? Kan lukt av ex urin fixas med något så enkelt som ättika, ska man tvätta med klorin? Eller finns det andra effektiva medel? Byggnaden är tom, kan stå öppen och vädra, och inga djur finns i byggnaden nu eller framöver. Spiltorna han rivas, innerväggar kan i värsta fall bytas med det är en hel del, men betonggolvet kan bli en en annan femma om lukten har gått ner i det.
 
Är det hetvattentvättat redan? Annars är det nog en bra början.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Man får nog göra det man kan och sen vänta ut det..........Tror inte man ska räkna med nån "snabblösning"
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
D Du och 19till skrev:
Är det hetvattentvättat redan? Annars är det nog en bra början.
Hetvatten som i avsköljt med varmt vatten, tror jag inte. Det är ju en bra sak att börja med förstås och lösa upp det som går.
 
S Stefan1972 skrev:
Man får nog göra det man kan och sen vänta ut det..........Tror inte man ska räkna med nån "snabblösning"
Absolut, någon snabblösning tror jag inte finns. Och städa/skura kan jag, var mer en undran om man skulle använda något speciellt medel i sådana här situationer.
 
Karrock
JOB The Builder JOB The Builder skrev:
Hetvatten som i avsköljt med varmt vatten, tror jag inte. Det är ju en bra sak att börja med förstås och lösa upp det som går.
Nä, som i högtryckstvätt med dieselpanna som kan tvätta med omkring 90-gradigt vatten. Kan hyras, stor som en skottkärra ungefär.
 
  • Gilla
JOB The Builder
  • Laddar…
Prova med ångtvätt, het ånga som rengör och tillför inte så mycket vatten som med högryckspruta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.