håller på att storrenovera huset med byggår 1974... hela nedervåningen har limmad plastmatta direkt på den oisolerade betongen. enda ställena där det inte har varit matta (eller syllpapp) har varit i väggkonstruktionerna.... mmmm....praktiskt.......inte.

lyckligtvis har huset bra yttre faktorer så det har trots allt inte blivit några skador pga fukt från betongen.

hursomhelst, nu ska jag ta bort plastmattorna. nu har jag dock stött på ett litet problem med det gamla limmet. hur mycket av limmet måste jag få bort om jag ska lägga syllpapp under vägg (det finns på ett ställe) och lägga platon blå på övriga rumsytor?

i ett rum för något år sedan körde jag en betongslip med rätt bra resultat. just nu ska jag bara göra den knappa metern där det ska hamna syllpapp + bärande innervägg. försökte med stålborst på borrmaskinen och jag fick nog bort det mesta men jag tror det ligger ett litet klegglager kvar. måste det också bort?
 
ingen som har något matnyttligt?

får jag inget svar så tar jag fram borrhammaren och hackar bort lite granna och kör med flytspackel som jag har liggandes. :) utifall limrester är ajabaja så är det garanterat väck då...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.