Hej,

Byggde en hall på 860m2 med stålstomme och sandwichpaneler för både tak och väggar. Den hallen har hållt tät i över tre år nu och jag köpte panelerna från kingspan. Väldigt nöjd!

För ett drygt år sen byggde jag en hall till. Denna gång 2200m2. Beställde stommen med väggar och tak monterat och klart från en byggfirma. Tyvärr så kursade firman lagom när hallen var klar. Panelerna kom från Pruszyński.

Denna hall läcker in på några ställen och det droppar utvändigt vid takfoten. Jag har haft ett par grabbar som var uppe och drog i extra skruvar i skarvarna och drog åt skruvar som inte var fullt åtdragna. Det blev bättre, men nu när det precis varit is på taket och det börjat smälta så droppar det igen. Jag har inte haft detta problem på den lilla hallen så jag vet inte riktigt vad felet är och hur jag ska lösa det.

Är det skruvarna som inte är iskruvade rätt eller kan det vara så att skruvarna bildar en köldbrygga och att det bildas kondens som droppar? Är det vanligt att sandwich tak läcker?


Kan det vara kondens som droppar vid takfoten också eller måste det vara hängrännorna som inte är korrekt monterade?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.