Hur ställer man in temperaturen på dessa element har försökt ca: 10 gånger åkt tillbaka till jem&fix som sålde detta element
fö att få en förklaring
Har programerat så som dom förklarar men det blir tokigt iallafall
Ingenting fungerar som det borde
Kan man få tag på tillverkaren eller importören
Någon som vet
 
  • Gilla
Karl95
  • Laddar…
Exakt vilken modell är det på radiatorn?
 
Har valt p3 och inprogrammerat alla dagar och alla tider samt värme 24 grader
Displayen visar att rumstemperatur är 26 grader men den är bara. 18 grader
Efter några timmar är det bastu temperatur
Men elementet är fortfarande Skåll hett
Är det kina skit ?
 
Fungerar andra program?

Det låter som att det är fel på radiatorn.
 
Gammal tråd men testar. Jag gick i samma fälla och köpte ett sånt här element i förra veckan. Har exakt samma problem som du beskriver. Försökt reklamera men Jem och Fix vill skicka det till tillverkaren för att utreda felet innan jag får ett nytt eller pengarna tillbaka…. hur löste det sig för dig?
 
Brukar sällan eller aldrig utrycka mig så här, men oljeradiatornerna/elementen från Sandberg är rena skiten. Jag köpte tre stycken från Jem och fix och samtliga hade samma problem; de gick en vecka med inställd värme och sedan gick termostaten ner till 14 grader, inga program inställda. Blev det strömavbrott en kort stund så slog elementen av helt.
Min granne köpte även han två två stycken element av samma märke och de höll ett halvår sedan slutade de att fungera.
Billigt är en sak men när skräpet inte fungerar som det ska så är det just det; skräp. Avråder samtliga från att köpa dessa.
Har bytt samtliga element nu som fungerar utan problem. Billigt är inte alltid billigt i längden
 
  • Gilla
Karl95
  • Laddar…
B bingeblom&hotmail.com skrev:
Hur ställer man in temperaturen på dessa element har försökt ca: 10 gånger åkt tillbaka till jem&fix som sålde detta element
fö att få en förklaring
Har programerat så som dom förklarar men det blir tokigt iallafall
Ingenting fungerar som det borde
Kan man få tag på tillverkaren eller importören
Någon som vet
S Svarvkungem skrev:
Brukar sällan eller aldrig utrycka mig så här, men oljeradiatornerna/elementen från Sandberg är rena skiten. Jag köpte tre stycken från Jem och fix och samtliga hade samma problem; de gick en vecka med inställd värme och sedan gick termostaten ner till 14 grader, inga program inställda. Blev det strömavbrott en kort stund så slog elementen av helt.
Min granne köpte även han två två stycken element av samma märke och de höll ett halvår sedan slutade de att fungera.
Billigt är en sak men när skräpet inte fungerar som det ska så är det just det; skräp. Avråder samtliga från att köpa dessa.
Har bytt samtliga element nu som fungerar utan problem. Billigt är inte alltid billigt i längden
Jag instämmer, rent skräp och jemofix strulade med reklamationen som grädde på moset. Bytt båda mina mot LVI Yali istället
 
  • Gilla
Svarvkungem
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.