Hej
Jag försöker få tag på sån där tunn plastad metalltråd som kommer med nya elprylar. Ni vet, det som används för att hålla ihop sladdarna på utrustningen i paketet.
Har kollat på:
  • Elgiganten
  • Clas Ohlson
  • Byggmax
  • Gem & Fix
  • ÖB
  • Kjell & co
  • Slöjd-detaljer
men ingen lycka. Var kan man få tag på sånt?
Om inte annat måste ju tillverkare av elektronikutrustning köpa det nånstans ifrån?
 
Välkommen till forumet!
Hmm, sådana har jag sparat ett gäng från just kablar, men aldrig köpt. Finns väl knappt någon tillverkare som förpackar något i Sverige? Gissar att enklast är från Kina.
Men vad ska du ha dem till? Finns ju annars grönplastad tråd för uppbindning av växter. Till sammanfogning av typ datakablage under skrivbord mm brukar jag antingen använda buntband som jag inte drar åt helt utan har tillräckligt stor öppning att kunna få igenom nya kontakter. Eller öppningsbara Buntband. Eller dubbelsidiga kardborreband. Snyggast brukar det sista bli.
 
S Smyken1000 skrev:
Hej
Jag försöker få tag på sån där tunn plastad metalltråd som kommer med nya elprylar. Ni vet, det som används för att hålla ihop sladdarna på utrustningen i paketet.
Har kollat på:
  • Elgiganten
  • Clas Ohlson
  • Byggmax
  • Gem & Fix
  • ÖB
  • Kjell & co
  • Slöjd-detaljer
men ingen lycka. Var kan man få tag på sånt?
Om inte annat måste ju tillverkare av elektronikutrustning köpa det nånstans ifrån?
Såna här?

https://www.rajapack.se/packtejp-pa...wFN_Byr58CTcpEptdCQaAqh0EALw_wcB&gclsrc=aw.ds
 
Det går ju också att köpa plastad bindtråd på rulle i trädgårdsbutiker mm, om man vill klippa själv
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Snailman
S Smyken1000 skrev:
Hej
Jag försöker få tag på sån där tunn plastad metalltråd som kommer med nya elprylar. Ni vet, det som används för att hålla ihop sladdarna på utrustningen i paketet.
Har kollat på:
  • Elgiganten
  • Clas Ohlson
  • Byggmax
  • Gem & Fix
  • ÖB
  • Kjell & co
  • Slöjd-detaljer
men ingen lycka. Var kan man få tag på sånt?
Om inte annat måste ju tillverkare av elektronikutrustning köpa det nånstans ifrån?
https://www.xn--ob-eka.se/tradgard/odla--plantera/uppbindning--vaxtstod/bindtrad-odla-5003635/
 
  • Gilla
Smyken1000
  • Laddar…
C
  • Gilla
lordi och 2 till
  • Laddar…
L Lilllen skrev:
Välkommen till forumet!
Hmm, sådana har jag sparat ett gäng från just kablar, men aldrig köpt. Finns väl knappt någon tillverkare som förpackar något i Sverige? Gissar att enklast är från Kina.
Men vad ska du ha dem till? Finns ju annars grönplastad tråd för uppbindning av växter. Till sammanfogning av typ datakablage under skrivbord mm brukar jag antingen använda buntband som jag inte drar åt helt utan har tillräckligt stor öppning att kunna få igenom nya kontakter. Eller öppningsbara Buntband. Eller dubbelsidiga kardborreband. Snyggast brukar det sista bli.
Tack för svar. Jag ska ha det till att binda fast ethernetsladdar längs vita rör.
Buntband funkar men ifall jag vill binda fler sladdar måste jag isf klippa sönder och skaffa nya. Enklare tänker jag att ha sådana som man kan återanvända.

Jo, grön växtståltråd har jag men de gifter sig inte så bra mot de vita rören.
 
L lordi skrev:
Såna här?

[länk]
Ja, de hade ju kunna funka ( om än dyrare än jag tänkt) :/ Tack för tips!
 
C
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Ifall du vill ha ett "flexibelt" sätt att hänga upp kablar skulle jag rekommendera för ändamålet avsedda kardborreband.
Typ dessa: [länk]

Smidiga och kan klippas till rätt längd.
Ah, ja. det kanske är något. Hoppas de kommer åter i lager. Tack för tips!
 
Köp kardborre på rulle, jag använder det till det mesta på jobbet.
Perfekt för kablar.
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
S Smyken1000 skrev:
Hej
Jag försöker få tag på sån där tunn plastad metalltråd som kommer med nya elprylar. Ni vet, det som används för att hålla ihop sladdarna på utrustningen i paketet.
Har kollat på:
  • Elgiganten
  • Clas Ohlson
  • Byggmax
  • Gem & Fix
  • ÖB
  • Kjell & co
  • Slöjd-detaljer
men ingen lycka. Var kan man få tag på sånt?
Om inte annat måste ju tillverkare av elektronikutrustning köpa det nånstans ifrån?
Inte exakt vad du frågar efter, men jag använder vanliga buntband eller fleecetejp.
Fleecetejpen fäster bra i sig själv och är lätt att linda hårt om det behövs.

https://www.biltema.se/bil---mc/elsystem/kabelkopplingar/fleecetejp-19-mm-2000043599
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.