Min Samsung wf7604naw står och tuggar såhär och sen visar den 5E. Vi hade tidigare den i stapel med torktumlaren ovanpå, sen drog vi ut den lite och lyfte ner torktumlaren. Den lyckades köra 2 maskiner fast med lite oljud, men efter tvätt av ett täcke slutade den funka helt.

Vitvaru-reparatörerna är på semester i 2 veckor till och ungarna börjar få slut på byxor

Har tömt filtret fram och sett till att den står plant med vattenpass, ingen förbättring. Slangen mynnar ut i röret från en diskho och är inte blockerad eller vikt.

Vad kan jag göra mer för att felsöka?

En sak jag reagerade på är att nån platta undertill ser ut att sitta lite konstigt, men det kanske är så det ska se ut? Ursäkta smutsen, har råkat tvätta cykeln i tvättstugan
 
  • Tvättmaskinsavloppsslang bakom vit maskin med anslutningspunkt till vattenkran på vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tvättmaskinsavloppsslang som är ansluten till ett avloppsrör under diskho.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Smutsig undersida av en vit tvättmaskin med synlig skada eller felplacerad platta samt smuts och rester på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:

Bästa svaret

A
Ta loss Slangen från vattenlåset och kolla att det flödar ur slang vid tömning
 
  • Gilla
straffarbete
  • Laddar…
Det var en tunn slang där inuti och den var igenkorkad med beläggningar. Konstigt sammanträffande att det stoppades upp precis när vi flyttade om maskinerna, men nu funkar det igen! Superstort tack, det var en enkel åtgärd!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.