Tänkte köpa denna side by side begagnad. Säljaren hade ej tillgång till modell och mått och tänkte därför höra om någon här möjligtvis vet vad det är för modell? Är det en bra modell eller några nackdelar med den man bör tänka på? Några vanliga fel man ska titta efter? Tack på förhand!
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Göran.W
Vad det är för modell står ju på det antingen i det eller på baksidan.
Säljaren vill nog mörka att det är rätt gammalt.
Är jag inte helt vilse på det så är den minst 7-8 år för jag vill bestämt minnas vi fick in såna som beg redan 2007.
Den har iaf passerat bäst före datumen för länge sedan.
Bredden är iaf 90 cm och djupet ca 70 cm.
Is maskinen i dom brukar rasa rätt tidigt.
Jag skulle aldrig köpt den om jag inte kunnat se den i drift med vatten på kopplat så man kan testa ismaskinen.
 
kolla även över vattenkopplingar o slang mm, för det är inte skitkul om de börjar läcka ut vatten i hela köket!
 
A
kolla att kylen frostar av riktigt
eller att modden är införd
 
Göran.W
Och framför allt kolla av varför dom säljer det.
Är alla vitvaror utbyta bör den funka men har dom bara bytat ut side by side skåpet ringer alla varnings klockor.
Avfrostningen är svår att kolla och det behöver inte märkas på 2 månader efter köp om den inte funkar som den ska heller tyvärr.
 
Såg den här tråden först idag och TS har troligen redan köpt side-bysiden.
Vi har ettnästan identiskt skåp. Vårt har även serveringsluckan. Måtten som angavs stämmer, 90 x ca 175 x 70.
vi köpte vårt 2002, det är alltså 11 år gammalt. Vårt funkar klockrent! Håller kylan exakt som det skall och avfrostningen, eh, vilken avfrostningen? Behövs inte.
vi är hur nöjda som helst och vi håller tummarna att det håller flera år till. De nya är nämligen ett par cm bredare så vi måste bygga om i köket vi byte.
 
Göran.W
Som jag misstänket att det var ett äldre skåp.
Med avfrostningen menades den automatiska avfrostningen som gör att man slipper frosta av själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.