Hejsan! Det är så att jag ska koppla in en 500 liters tank ihop med en befintlig 1300 liters tank. Vad jag läst mig till så ska man helst parallellkoppla dessa. Men var ansluter man framledning och återledning? Samt på den stora tanken är det endast 1 anslutning upptill så där måste jag använda en T-koppling till nästa tank. Men nertill är det 3 anslutningar. Kan jag koppla in dessa som jag ritat? Jag har bifogat en tjusig skiss på det hela. Mvh Andreas
 
  • acktank koppl.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du bör koppla såattsäga diagonalt, dvs t-anslutning där upp som du tänkt, men det nedre röret kopplas in närmare botten på 500liters tanken. detta för att laddning ska bli jämn i tankarna, som du ritat finns risken att den stora tanken laddas fortare än den lilla.
 
Ok tackar. Det blev att jag köpte på mig två 500 literstankar, så nu kommer nya tankar och funderingar:D Om man kopplar den stora tanken parallellt med den första 500 lit tanken och sen kör seriekoppling sen till den andra 500 lit tanken. Kan det gå tro? ritn tankar.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Så som du ritat nu funkar inte, du kan lägga alla parallellt. Behåll returen bort i högra kanten det är bra så skillnader i rörlängd jämnas ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.