Flagnad källarvägg med utsatt murning och lösa färgskikt vid fotlisten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Källarvägg med flagnande vit färg där underliggande betong och skador syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!

Såg att de flagnar längst ner i källarväggen så skrapade bort de som va löst. Sedan såg de ut såhär ”se bild” är de pga att de är plastfärg på väggarna?
 
Saltutfällning skulle det bli även med öppen färg då din dränering inte klarar av den fuktbelastning som är, sen syns det oftast inte lika tydligt med en färg som andas.

Sen trägolv och träsocklar, ja det hade ju inte jag haft i en källare oavsett.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Saltutfällning skulle det bli även med öppen färg då din dränering inte klarar av den fuktbelastning som är, sen syns det oftast inte lika tydligt med en färg som andas.

Sen trägolv och träsocklar, ja det hade ju inte jag haft i en källare oavsett.
ja okej , nej laminatgolvet ska väck tillsammans med lister. Blir att slipa bort färg i vinter
 
Ser ganska lika ut i mitt förråd, endast i ett hörn (samma som ett stuprör går ner i). Tidigare ägare har lett ut vattnet längre ut på gräsmattan. I samband med takbyte har det gjorts om lite och jag har inte hunnit få dit ett rör än och igår hällregnade det, vart rätt blött på väggen just där i det hörnet, inte så det rinner men fuktigt. Nytt rör ska dit idag.

Har du något stuprör där på samma ställe som utfällningarna, eller något annat som kan tänkas göra att det samlas mycket vatten där?

Utlåtandet från vår besiktning vad att dräneringen antagligen inte är i sitt bästa skick, men att om vi planerat att använda utrymmet som just förråd och inte inreda så tyckte inte han att en ny dränering behöver göras. Vi har en gillestuga också med träväggar och flytande trägolv (på sand och cellplast) och där uppmättes förhöjda värden men inte kritiska. Det jag vill säga med det är att det behöver inte innebära en katastrof, men man bör såklart utreda orsaken och kanske göra vissa förändringar som inte behöver innebära att dränera om hela huset.
 
  • Gilla
bigrolle
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.