Vi har precis fått en offert på att slipa parketten i på övervåningen och trappan upp dit, firman har vi fått rekomenderad av en kollega så det blir säkert bra men vi blev lite chockade över priset så jag vill kolla om det verkligen är rimligt...

CA 65kvm ekparkett med en hel del fläckar som kräver lite extra slipjobb men inga bitar som behöver bytas. 3 lager lack i stället för 2 som är standard. och en relativt stor trappa i teak.
Pris 25500 efter rot, och det skulle ta en dryg vecka att få det gjort...

Vi vill inte göra det själva då vi vill att det ska bli riktigt bra men det här var dyrare än väntat, är vi snåla eller är offerten saltad och vi ska leta efter en ny som vi inte har referens på?
 
Jag tycker det låter dyrt. Större delen av kostnaden är ju arbetstimmar för en golvslipare, då materialet står för en liten del av totala kostnaden. Räkna med att han ska ha 400+moms så har du en fingervisning hur många timmar han tänkt att det ska ta. Så mitt råd blir att ta in fler offerter!
/Erik
 
Kan en offert ens vara saltad?

Visst den kan vara dyr, hög vinstmarginal och stora pålägg... men saltad?
Räkningar kan dock vara saltade.

Låter det dyrt så läge för en offert från nån annan kanske?

/ATW
 
"saltad" kanske inte är rätt ord men ni fattar vad jag menar i alla fall.
Vi får helt enkelt börja leta efter fler firmor som kan klara jobbet och håller hög kvalite.
Någon som har tips i göteborgstrakten?
 
Vi fick våra trägolv slipade, de var lackade innan, de slipades ner och behandlades med lut och olja.
Totalpriset efter ROT avdrag och inkl material låg på 175kr/kvm.
 
Kolla med Bagaregårdens Golv i Göteborg. Richard la in stavparkett i hallen hos mig och jag är helnöjd. Han offererar säkert jobbet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.